beantwoord

Vergeten check-uit ivm vervangende bus wegens werkzaamheden

• 21 juli 2021
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

Op zaterdag 17 juli ben ik van Uitgeest naar Utrecht CS gereisd. Het stuk tussen Uitgeest en Zaandam moest met de bus ivm werkzaamheden. Op zaandam heb ik de checkuit van de bus gemist, vervolgens moest ik opnieuw inchecken bij de trein. Dit werd niet gezien als een overstap maar als een nieuwe check-in. Ik heb een verzoek tot restitutie gevraagd en daarbij aangegeven dat het eindstation Utrecht Centraal was. Volgens de bevestiging krijg ik nu € 7,60 terug. Echter heb ik nu ook betaald voor de reis Zaandam - Utrecht Centraal. Ik zou dit derhalve ook graag terug willen ontvangen, het gaat om een bedrag van € 10,10. Het totaal bedrag dat ik terug zou moeten krijgen is derhalve € 18,70.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 juli 2021, 11:40

Goedemoregen Vonkie87 en welkom bij de NS Community.

Alhoewel de uitzetting van mrfreeze aannemelijk lijkt, is het vooralsnog puur een aanname. We weten hier niet wat de exacte transacties zijn geweest en wat er in rekening is gebracht. Als er volgens jou iets niet goed is gecorrigeerd dan kun je het beste contact op nemen met de Klantenservice om het verder te laten onderzoeken en te laten corrigeren als er echt iets niet goed is gegaan. Deze is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

Ik snap het niet helemaal waarom wil je het gedeelte Zaandam-Utrecht terugontvangen?? Je bent toch daadwerkelijk naar Utrecht gereisd??

Reputatie 7
Badge +3

Er is door de vergeten uitcheck 20 euro afgeschreven. Daarna is er weer ingecheckt en voor € 10,10 verder gereisd. Totaal € 30,10. Uitgeest - Utrecht is € 12,40. Verschil is € 17,70. Er is reeds € 7,60 (20 - 12,40) terugbetaald, blijft er € 10,10 over :slight_smile:

Goedemoregen Vonkie87 en welkom bij de NS Community.

Alhoewel de uitzetting van mrfreeze aannemelijk lijkt, is het vooralsnog puur een aanname. We weten hier niet wat de exacte transacties zijn geweest en wat er in rekening is gebracht. Als er volgens jou iets niet goed is gecorrigeerd dan kun je het beste contact op nemen met de Klantenservice om het verder te laten onderzoeken en te laten corrigeren als er echt iets niet goed is gegaan. Deze is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Badge +3

@Vonkie87 en @mrfreeze hebben helemaal gelijk.

De gemiste uitcheck in Zaandam is gecorrigeerd voor de hele reis Uitgeest - Utrecht (€ 12,40 dus € 7,60 terug van de betaalde € 20,00 bij incheck in Uitgeest).

Het traject Zaandam - Utrecht (€ 10,10) heb je dan dus dubbel betaald (nieuwe incheck in Zaandam).

Als men de gemiste uitcheck op Uitgeest - Zaandam gezet zou hebben (€ 3,40) had je € 16,60 terug gekregen, maar dan mis je een stukje langeafstandskorting.

En dan betaal je dus € 3,40 + € 10,10 = € 13,50 voor een reis in twee delen die eigenlijk maar € 12,40 kost als je hem in één keer maakt (met correcte overstap bus-trein in Zaandam).

Die ‘dubbel betaalde’ € 10,10 heb je in dit geval gewoon recht op, hoef je als klantenservice-medewerker geen Willie Wortel voor te zijn. :sweat_smile:

Reageer