beantwoord

vergoeding van misgelopen vrij reizen

• 22 mei 2020
  • 8 reacties
  • 214 Bekeken

We zijn door de coronamaatregelen een aantal vrij reizen dagen misgelopen, is daar een vergoeding voor?

icon

Beste antwoord door loklok8 22 mei 2020, 10:31

U kunt contact opnemen met de klantenservice om een vervangende couponcode, die geldig is tot eind 2020, aan te vragen voor de keuzedagen die u niet gebruikt heeft.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +1

U kunt contact opnemen met de klantenservice om een vervangende couponcode, die geldig is tot eind 2020, aan te vragen voor de keuzedagen die u niet gebruikt heeft.

Reputatie 7

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/reactie-ns-op-corona-covid-19-virus-64152

Hoi Piet22, welkom op de NS Community. 

Reeds vervallen Keuzedagen kunnen inderdaad vervangen worden voor couponcodes die de Klantenservice kan verstrekken. Nog niet vervallen Keuzedagen die voor 18 mei zijn klaar komen te staan, kunnen vanaf 7 dagen voor vervaldatum vervangen worden. Keuzedagen die vanaf 18 mei zijn klaar komen te staan, die zijn automatisch geldig tot en met 31 december 2020. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat u moet overwegen of u met uw abonnement nog wil doorgaan of het voorlopig beëindigen. NS vertelde gisteren te verwachten dat de huidige beperkingen nog zeker anderhalf jaar gaan duren. Tegen die tijd heeft u een stuwmeer aan vrije reisdagen opgebouwd. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat u moet overwegen of u met uw abonnement nog wil doorgaan of het voorlopig beëindigen. NS vertelde gisteren te verwachten dat de huidige beperkingen nog zeker anderhalf jaar gaan duren. Tegen die tijd heeft u een stuwmeer aan vrije reisdagen opgebouwd. 

NS heeft mij als abonnementhouder nog niet laten weten dat ik tot eind 2021 de trein alleen voor noodzakelijke reizen mag gebruiken.

Er wordt gevraagd om zoveel vakantie in het eigen land door te brengen, dus met het stuwmeer kan men vele dagjes uit.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

NS heeft u dat persoonlijk nog niet laten weten maar NS commercieel directeur Bert Groenewegen heeft gisteren in een interview met het NRC verklaart dat NS er van uit gaat dat de beperking op 50% capaciteit vanaf 1 juni nog tot minstens eind volgend jaar gaat duren. Daarnaast zal er op de treindienst 1,4 miljard bezuinigd moeten worden. Dan resteert er nog een tekort van 3,3 miljard de komende 5 jaar waar nog een oplossing voor moet komen (schrappen van investeringen, staatshulp, etc). De bezuinigingsplannen worden momenteel uitgewerkt, in juli moet de definitive invulling bekend zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

NS heeft u dat persoonlijk nog niet laten weten maar NS commercieel directeur Bert Groenewegen heeft gisteren in een interview met het NRC verklaart dat NS er van uit gaat dat de beperking op 50% capaciteit vanaf 1 juni nog tot minstens eind volgend jaar gaat duren. Daarnaast zal er op de treindienst 1,4 miljard bezuinigd moeten worden. Dan resteert er nog een tekort van 3,3 miljard de komende 5 jaar waar nog een oplossing voor moet komen (schrappen van investeringen, staatshulp, etc). De bezuinigingsplannen worden momenteel uitgewerkt, in juli moet de definitive invulling bekend zijn. 

Ja, en. Dus nu adviseer je iedereen om per direct abonnementen op te zeggen. Dan krijg je dus wat je al weken roept: een failliete NS.

Voor mensen zonder auto is elke (langere) reis een noodzakelijke reis.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Ja, en. Dus nu adviseer je iedereen om per direct abonnementen op te zeggen. Dan krijg je dus wat je al weken roept: een failliete NS.

Voor mensen zonder auto is elke (langere) reis een noodzakelijke reis.

Ik adviseer niet om zonder meer op te zeggen maar dat eventueel te overwegen als je de vrije reisdagen bij de 50% beperkingen niet kunt/wil gebruiken en het aantal vrije reisdagen zich daardoor tot eind volgend jaar steeds verder zal gaan ophopen. Dat lijkt me een hele normale afweging nu de beperkingen veel langer gaan duren dan eerst werd gedacht.

Reageer