Skip to main content

Goedemorgen,

Wederom krijg ik ter ere voor mijn verjaardag een NS presentje, mijn dank daar wederom voor. Wederom maak ik de volgende opmerking,

Wij hebben de NS kortingskaart met 7 dagen vrij reizen. We gebruiken deze dagen voor “de grote afstand”. Hoe leuk zou het zijn om samen dan ook van het presentje gebruik te maken echter mijn vrouw krijgt deze in juni en ik dus in november.

Waarom niet een keuze tussen de presentjes met daarbij 1e klas upgrade voor 2?

Ook dit keer laat ik het aanbod aan mij voorbij gaan, jammer maar het is niet anders.

Voor NS het overwegen waard?

Met vriendelijke groet,

Frans Steffens

Ook dit keer laat ik het aanbod aan mij voorbij gaan, jammer maar het is niet anders.

Het is graag of niet.

@railrunner1111 het is verjaardagspresentje voor 1 persoon. Dat jullie niet tegelijk jarig zijn is geen reden om dubbele kadootjes te krijgen. Dat zou betekenen dat NS 2x2 upgrades per jaar aan jullie moet gaan geven? Met keuzedagen kun je via de automaat goedkoop upgraden naar de 1e klas.

Bij de code voor 1e klas upgrade staat dat deze tot 2 maanden na ontvangst van de mail te verzilveren is, maar mijn ervaring is dat het meestal (altijd?) langer kan. Zo heb ik in juli zo'n verjaardagsmail met cadeautjes ontvangen (foutje van NS want ik ben in februari jarig) en na opvragen van de code zie ik bij de eerste stap van het verzilveren van die code dat die nu in november nog steeds gebruikt kan worden, er staat zelfs bij dat die te gebruiken is t/m 2 augustus 2025. Ook bij de cadeautjes die ik kreeg op mijn juiste verjaardagsdatum en bij een andere actie voor een meereisretour kon ik de code heel wat later dan de genoemde 2 maanden nog verzilveren.

Mijn advies, vraag die code wel op en bewaar hem en test (nu of later) op https://www.ns.nl/kaartjes/couponcode of die ook later dan 2 maanden vanaf nu te verzilveren is. 

Welkom bij de NS Community Frans,

Als u gebruik maakt van de 1e klas upgrade uit de mail (als e-ticket), kan uw vrouw een Keuzedag opwaarderen naar 1e klas voor € 6,00 bij een kaartautomaat. Zet eerst de Keuzedag op de ov-chipkaart, daarna de upgrade.

En andersom natuurlijk, zodra uw vrouw het verjaardagscadeautje gebruikt.

Reageer