Skip to main content

Ik ben onlangs jarig geweest en heb een cadeautje gekregen van de NS vanwege mijn daluren abonnement. Mijn vraag is of ik deze korting óók kan toepassen op een vrij reizen keuzedag. Ik zie dat nergens goed uitgelegd staan. Het lijkt enkel te gebruiken bij een online te plannen treinreis. 

De 1e klas upgrade is geldig in combinatie met een geldig 2e klas vervoerbewijs. U reist dan gewoon met uw Keuzedag zoals anders en daarnaast koopt u een e-ticket voor deze 1e klas upgrade voor €2,50.  Bij controle laat u beide zien, het beste eerst de upgrade zodat de conducteur niet denkt dat u met uw 2e klas Keuzedag ten onrecht in de 1e klas zit. 

Van harte met je verjaardag, Rolf van Ligten. Zoals Momo al aangaf mag je met het cadeautje met korting in de eerste klasse plaatsnemen. Ik wens je een hele fijne reis toe!

Het lijkt enkel te gebruiken bij een online te plannen treinreis. 

Nee hoor, dat is niet zo.

Dank voor jullie reacties. Mijn vraag echter blijft deels nog intact, namelijk hoe ik mijn verjaardagscadeau van 2,50 voor gratis omzetting naar eerste klas, gecombineerd krijg met mijn keuzedag. Ik snap dat ik tegen bijbetaling voor 2,50 ook in de eerste klas kan zitten maar ja….wég cadeau….Hoe maak ik de kaartjesautomaat wijs dat ik recht heb op een gratis omzetting naar tweede klas? Begrijpt u?

De upgrade naar 1e klas doet u niet bij de kaartautomaat maar koopt u los als e-ticket. Dat doet u door de code uit de mail in te vullen op https://www.ns.nl/kaartjes/couponcode Het e-ticket wat u zo koopt kunt u laden in de NS app of u kunt het ticket uitprinten. Deze upgrade is dus alleen online te koop.

Om te reizen checkt u gewoon in met uw 2e klas Keuzedag en bij controle toont u zowel uw OV-chipkaart als het e-ticket met de upgrade. 

Een Keuzedag kan je gebruiken i.c.m. de 1e klas upgrade voor € 2,50 (als e-ticket).

De upgrade in het verjaardagscadeau is niet gratis, maar tegen een gereduceerde prijs. Normaal kost zo’n upgrade € 25 voor een dag of € 10 in de daluren of € 6 in het weekend.

Een Keuzedag kan je bij een kaartautomaat altijd opwaarderen naar 1e klas voor € 6,00 (haal eerst de Keuzedag op en doe daarna de upgrade).

Ik heb een keuzedag voor vrij reizen met n 1e klas kortingskaart. Ik heb ook n verjaardagscadeau om iemand mee te nemen voor 8,95. Kan die ook 1e klas zitten? 

Ik heb een keuzedag voor vrij reizen met n 1e klas kortingskaart. Ik heb ook n verjaardagscadeau om iemand mee te nemen voor 8,95. Kan die ook 1e klas zitten? 

Ja, dat mag. Voorheen stond er in de mail die je krijgt dat de Meereisretour geldig is in dezelfde klasse als degene waarmee wordt meegereisd reist. Nu kun je na verzilveren van de couponcode kiezen voor 1e of 2e klas, de prijs blijft gelijk.

Reageer