beantwoord

Verkeerd bedrag in rekening gebracht door kaartjesautomaat

Mijn naam is Hetty en ben in het bezit van een jaartrajectkaart.
Afgelopen zaterdag heb ik bij de kaartjesautomaat een retourtje met korting gekocht voor een ander traject. Ik betaalde hiervoor € 2,80.
Omdat mijn dochter met mij mee terugreisde, heeft zij een enkele reis met korting gekocht voor de terugreis. Ook hiervoor werd € 2,80 in rekening gebracht, terwijl op het kaartje het juiste bedrag van € 1,40 stond vermeld.
Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Ramon NS 24 juni 2014, 12:43

Dag Hetty 19, goed dat je het forum hebt gevonden om je vraag te stellen. Een enkele reis is altijd (om en nabij) de helft goedkoper dan een retourkaartje. Het zou dus of zo kunnen zijn dat je er per ongeluk 2 gekocht hebt of tweemaal een enkele reis. Heeft je dochter je kaartje nog in bezit?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Er zijn keuzevakjes voor 1, 2, 3 of 4 kaartjes. Misschien per ongeluk twee gekocht, waarbij één in het uitgiftebakje is blijven liggen?
Dennis schreef:

Er zijn keuzevakjes voor 1, 2, 3 of 4 kaartjes. Misschien per ongeluk twee gekocht, waarbij één in het uitgiftebakje is blijven liggen?

Dank voor het meedenken, Dennis. Maar nee, er is voor een kaartje gekozen en er lag maar een kaartje in het bakje......
Reputatie 1
Sterk verhaal, ik denk toch echt aan 2 enkeltjes gekocht. Heb je gepint? Dan kan het het nog achterhalen.
huibf schreef:

Sterk verhaal, ik denk toch echt aan 2 enkeltjes gekocht. Heb je gepint? Dan kan het het nog achterhalen.

Een pinbetaling komt weliswaar op het bankafschrift te staan, maar daarbij staat niet hoeveel kaartjes en welke soort je uit de automaat "getoverd" hebt.
Ik zou in ieder geval niet weten hoe je dat via een bankafschrift zou kunnen achterhalen.

Dag Hetty 19, goed dat je het forum hebt gevonden om je vraag te stellen. Een enkele reis is altijd (om en nabij) de helft goedkoper dan een retourkaartje. Het zou dus of zo kunnen zijn dat je er per ongeluk 2 gekocht hebt of tweemaal een enkele reis. Heeft je dochter je kaartje nog in bezit?

Reageer