beantwoord

verkeerd ticket gekocht

• 20 september 2019
  • 23 reacties
  • 620 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ggoedemorgen, Ik heb vanochtend een retour Sloterdijk-zandvoort online gekocht voor vandaag. Helaas is dit de verkeerde traject. Is het mogelijk om het geld retour te krijgen of om te boeken naar het juiste traject?

Hoor graag van u
icon

Beste antwoord door Thom 20 september 2019, 12:07

Als het een e-ticket is en u heeft hem al geopend, dan krijgt u uw geld niet terug. Omboeken kan ook niet helaas. Het is niet te zien of een e-ticket wordt gebruikt of niet.

In het niet erg waarschijnlijke geval dat de ticket niet is gedownload en geopend, kunt u contact opnemen met Klantenservice.
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als het een e-ticket is en u heeft hem al geopend, dan krijgt u uw geld niet terug. Omboeken kan ook niet helaas. Het is niet te zien of een e-ticket wordt gebruikt of niet.

In het niet erg waarschijnlijke geval dat de ticket niet is gedownload en geopend, kunt u contact opnemen met Klantenservice.
Reputatie 7
Badge +3
Helaas ben je akkoord gegaan met de voorwaarden, waarin staat dat wijziging of restitutie niet mogelijk is.
Hallo ik heb de verkeerde ticket gekocht en ik heb hem niet geopend zou ik mijn geld ook terug kunnen krijgen?
Reputatie 7
Badge +4
Als u hem gedownload heeft, krijgt u het niet meer terug. Ik zou Klantenservice even vragen hoe het zit en hem eventueel te openen, als u er nog iets aan kunt hebben. Een verkeerde ticket gekocht, is geen reden voor teruggave, maar laat de email met de tickets dan onberoerd. Een e-ticket krijgt u nagenoeg nooit terug, het is een fraudegevoelig product. Als fraude onmogelijk is, wil er nog wel eens iets lukken.
Ik kan het helaas niet mooier maken.
Reputatie 7
Badge +3
Als die inderdaad niet geopend is zou dat nog kunnen. Neem hiervoor contact op met de Klantenservice.
Reputatie 4
Als u hem gedownload heeft, krijgt u het niet meer terug.

Een e-ticket krijgt u nagenoeg nooit terug, het is een fraudegevoelig product. Als fraude onmogelijk is, wil er nog wel eens iets lukken.
Ik kan het helaas niet mooier maken.

@Thom

Bent u wel goed op de hoogte van het beleid van NS en de wetgeving inzake ?
Reputatie 7
Badge
Nou @BrunoEst juridische teksten en productvoorwaarden vind ik altijd interresante materie, dus hoe zit het ?
Overigens ben ik het geheel met @Thom zijn bericht eens.
Reputatie 7
Badge +4
https:///members/mid-1197

Bent u wel goed op de hoogte van het beleid van NS en de wetgeving inzake ?

Dan moet het voor u een koud kunstje zijn om met juridische argumenten aan te tonen dat dat kennelijk niet het geval is. Het beleid van NS is helder en het lijkt me correct dat Jordy daarvan op de hoogte wordt gebracht, ook al zal hij het graag anders zien.

Ik wacht uw afgewogen juridische tegenargumenten af. Het moet, gezien uw nogal suggestieve vraag, een koud kunstje zijn om alles wat ik hierboven gezegd heb onderuit te schoppen. Ik ben tenslotte geen jurist en ben ook niet van plan het te worden.

Vooralsnog houd ik het er op dat het beleid is en niet in strijd met de wet. De juristen van NS zijn echt niet gek.
Reputatie 4
Indien @Jordy 050 een regulier eticket heeft aangeschaft, is hij sowieso niet op een gepaste wijze vooraf geinformeerd over de voorwaarden. Zie hiervoor de wijzigingen die inmiddels zijn aangebracht mbt de actietickets. Dezelfde wijzigingen waren ook toegezegd mbt reguliere tickets.
Mbt de meer algemene opmerkingen van @Thom kom ik op een later moment zeker nog terug, van een kunstje zou ik echter niet willen spreken.
Heb overigens geenszins beweerd dat het beleid van NS inzake in strijd is met de wet, integendeel.
Wel vraag ik mij af of sommigen op dit forum zich wel goed realiseren waar zij mee bezig zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Indien @Jordy 050 een regulier eticket heeft aangeschaft, is hij sowieso niet op een gepaste wijze vooraf geinformeerd over de voorwaarden. Zie hiervoor de wijzigingen die inmiddels zijn aangebracht mbt de actietickets. Dezelfde wijzigingen waren ook toegezegd mbt reguliere tickets.
Mbt de meer algemene opmerkingen van @Thom kom ik op een later moment zeker nog terug, van een kunstje zou ik echter niet willen spreken.
Heb overigens geenszins beweerd dat het beleid van NS inzake in strijd is met de wet, integendeel.
Wel vraag ik mij af of sommigen op dit forum zich wel goed realiseren waar zij mee bezig zijn.

Wanneer je een e-ticket koopt word je voor het betalen gewezen op de algemene voorwaarden en de e-ticketvoorwaarden. Dat vrijwel niemand de bijbehorende linken opent is te merken aan het aantal verzoeken voor wijziging of restitutie. Maar de voorwaarden staan er echt.
Reputatie 4
De wijze waarop reguliere etickets (nog altijd) worden verkocht voldoet niet en daar is (bijna) iedereen (zelfs @MoDe ) het over eens. Die discussie ga ik niet opnieuw opstarten.

Wel merk ik op dat door sommigen aan regels/voorwaarden iets van een heilige status wordt toegekend. Dat is onterecht.

Voorwaarden dienen, in alle omstandigheden, redelijk en eerlijk te zijn. Algemene voorwaarden kunnen daar niet in voorzien en daarom kan het in voorkomende gevallen vereist zijn om te bekijken of een oplossing mogelijk is.
En dat is nu precies het lovenswaardige beleid van NS in deze, zoals eerder door @Jouke NS hier aangegeven. Daar waar bijvoorbeeld fraude (nagenoeg) uitgesloten kan worden geacht, wordt uit coulance een oplossing geboden.

Dit beleid zou hier niet gefrustreerd maar juist gefaciliteerd moeten worden.
Reputatie 7
Badge +3
@BrunoEst Coulance is een uitzondering op de regel 😉 wanneer coulance structureel toegepast word, zou de regel gewijzigd moeten worden.

Er zijn speciale voorwaarden voor e-tickets. Deze kun je lezen, als staat het niet zo duidelijk op de aankooppagina van reguliere tickets, maar in de vorm van link.
Reputatie 7
Badge
De voorwaarden zijn duidelijk bij E-Tickets en daarnaar verwijzen de forumleden dan ook, immers ze kunnen niet anders.
Dat er in zeer uitzonderlijke gevallen, en per situatie beoordeeld, door NS Klantenservice coulance wordt toegepast is buitengewoon klantvriendelijk, maar niet aan ons als Community leden.
Daarom @BrunoEst wordt hier gewoon naar de E-ticket voorwaarden verwezen, net zoals in andere topics ook het officiële standpunt wordt aangegeven.
Reputatie 4
@BrunoEst Coulance is een uitzondering op de regel 😉 wanneer coulance structureel toegepast word, zou de regel gewijzigd moeten worden.

Het punt is nu juist dat de regel, zoals ook jou is opgevallen @MoDe , in de praktijk al geruime tijd is gewijzigd en dat niet iedereen dit accepteert.

Er zijn speciale voorwaarden voor e-tickets. Deze kun je lezen, als staat het niet zo duidelijk op de aankooppagina van reguliere tickets, maar in de vorm van link.

Wat mij betreft ben je wederom de winnares van de eufemismeprijs van de week geworden.😉
Reputatie 4
De voorwaarden zijn duidelijk bij E-Tickets en daarnaar verwijzen de forumleden dan ook, immers ze kunnen niet anders.
Dat er in zeer uitzonderlijke gevallen, en per situatie beoordeeld, door NS Klantenservice coulance wordt toegepast is buitengewoon klantvriendelijk, maar niet aan ons als Community leden.
Daarom @BrunoEst wordt hier gewoon naar de E-ticket voorwaarden verwezen, net zoals in andere topics ook het officiële standpunt wordt aangegeven.

Je hebt al hele aardige vorderingen gemaakt @AbbeyRoad , er blijkt echter nog wel wat ruimte aanwezig te zijn voor verbetering.

Mede gezien je juridische hobby zal ik je dan ook verblijden met het advies je eens te verdiepen in de betreffende artikelen, waarbij je je dient af te vragen welk doel met deze artikelen wordt beoogd.

Je zult dan kunnen constateren dat, hoe buitengewoon prijzenswaardig ook, het niet louter gaat om klantvriendelijkheid.
Reputatie 7
Badge
De voorwaarden E-ticket staan gewoon op de aankooppagina, via een link.
Daarmee is aan de informatieverplichting gewoon voldaan door de verkopende partij.

Graag zie ik wat voorbeelden dat de verkopende partij coulance toepast, om andere redenen dan klantvriendelijkheid, dus juridische @BrunoEst .
Reputatie 4
@AbbeyRoad

De link is een lachertje. De argumenten zijn m.n. te vinden in de volgende discussie:
https://community.ns.nl/overige-producten-6/oplossing-voor-verkeerde-datum-etickets-54787
NS heeft niet voor niets het bestelproces van de actietickets gewijzigd en toegezegd dat ook te zullen doen m.b.t. de reguliere etickets.

Telkenmale wordt aangegeven dat het niet kunnen wijzigen/annuleren te wijten is aan de fraudegevoeligheid van het geleverde product. In alle gevallen waarbij vergissingen (vrijwel) onmogelijk kunnen leiden tot fraude, zou het niet alleen buitengewoon klantonvriendelijk maar zeker ook buitengewoon onredelijk zijn om vast te blijven houden aan de voorwaarde. Dit als voorbeelden.
De bepaling van redelijkheid en billijkheid wordt hier summier omschreven: http://www.wetrecht.nl/redelijkheid-en-billijkheid/

Het huidige NS beleid inzake, zoals kort en duidelijk door @ Jouke NS weergegeven, past wondermooi in het genoemde kader. Dat is geen toeval. Ter herinnering:
https://community.ns.nl/acties-en-uitjes-10/verkeerde-datum-op-e-ticket-59447
Reputatie 7
Badge

De link is een lachertje.

Zolang je zo makkelijk over het belangrijkste heen stapt is het wel duidelijk dat je niet begrijpt dat de verkopende partij gewoon zich aan de wet houd.
Het heeft geen enkel nut om te verwijzen naar andere topics.
De voorwaarden zijn leidend, aangegeven op de juiste wijze, coulance kan altijd vanuit klantvriendelijkheid in bijzondere situaties.

(Net als bij hotelboekingssites, luchtvaartmaatschappijen en vele andere situaties waar voorwaarden van toepassing zijn)
Reputatie 4
Nou @BrunoEst juridische teksten en productvoorwaarden vind ik altijd interresante materie, dus hoe zit het ?

Kletspraat dus.

Overigens heb ik onlangs zonder enig probleem een vlucht kunnen omboeken. Ook mbt tot
hotelovernachtingen, huurauto’s etc ondervind ik zelden tot nooit problemen.

Dat is een kwestie van kiezen voor klantvriendelijke voorwaarden en heeft niets met coulance
van doen.
Reputatie 7
Badge +3

Kletspraat dus.

Overigens heb ik onlangs zonder enig probleem een vlucht kunnen omboeken. Ook mbt tot

Dat is een kwestie van kiezen voor klantvriendelijke voorwaarden en heeft niets met coulance
van doen.

Of kiezen voor de duurdere opties 😉
De goedkoopste vliegtickets zijn over het algemeen niet te wijzigen en je kunt ook geen geld terug krijgen......
Reputatie 4

van doen.
Of kiezen voor de duurdere opties 😉
De goedkoopste vliegtickets zijn over het algemeen niet te wijzigen en je kunt ook geen geld terug krijgen......

Gelukkig kun je inderdaad, helaas itt de NS, kiezen voor duurdere opties. Vaak is dat niet eens nodig.

De vlucht die ik 4 maanden geleden met bijbetaling van 2€ (twee Euro) heb omgeboekt was bijvoorbeeld spotgoedkoop (Transavia) 😛
Reputatie 7
Badge
Kletspraat dus.

Ook prima @BrunoEst , einde discussie.
Reputatie 4

Kletspraat dus.Ook prima @BrunoEst , einde discussie.

Was het nog maar een discussie geweest @AbbeyRoad !

Reageer