beantwoord

Verkeerd treinkaartje gekocht. Krijg ik dit vergoed?

• 6 mei 2014
  • 2 reacties
  • 4360 Bekeken

Ik kocht een kaartje in Roosendaal een paar dagen geleden, echter heb ik een verkeerd stad naam ingetypt, ik was nogal haastig. Trein gemist en opgescheept met een verkeerd kaartje ging ik naar het loket om te vragen of ik dit vergoed kon krijgen. Hij zei dat ik contact op moest nemen met de klantenservice. Echter kan ik geen mail adres van de ns vinden.

Groetjes.
icon

Beste antwoord door Anonymous 6 mei 2014, 17:54

Kaartjes kunnen al sinds vele jaren niet meer aan het loket worden vergoed.
Wel kan de loketmedewerker het kaartje "ongeldig" maken waarna u het eventueel voor restitutie kunt opsturen naar de Klantenservice

Zoals u op die pagina ziet is de Klantenservice niet alleen telefonisch bereikbaar (snelste manier), maar kunt u ook via EVA een mailtje sturen.
Dat is een ietwat lastige procedure.
In het vakje "U zegt" tikt u gewoon het woord email. EVA zal dan vragen of u een mailtje wilt sturen, waarop u antwoord met ja.
Daarna zullen nog een paar vragen worden gesteld, zoals naam, emailadres, e.d.
Als u zich daar allemaal doorheen geworsteld hebt krijgt u de kans uw verhaal te doen.
EVA stuurt dat bericht dan door naar de Klantenservice.
Het kan 4-5 dagen duren alvorens u een reactie krijgt.

U kunt er ook voor kiezen een (ouderwetse) brief te sturen naar het op die pagina genoemde adres.
De afhandeling daarvan duurt iets langer, doorgaans zo'n 4-6 weken.

U heeft nu in ieder geval de gegevens van de Klantenservice.
Het is verder aan u hoe u hen benadert.

Veel succes.

Vr.gr.
Hans
Bekijk origineel

2 reacties

Kaartjes kunnen al sinds vele jaren niet meer aan het loket worden vergoed.
Wel kan de loketmedewerker het kaartje "ongeldig" maken waarna u het eventueel voor restitutie kunt opsturen naar de Klantenservice

Zoals u op die pagina ziet is de Klantenservice niet alleen telefonisch bereikbaar (snelste manier), maar kunt u ook via EVA een mailtje sturen.
Dat is een ietwat lastige procedure.
In het vakje "U zegt" tikt u gewoon het woord email. EVA zal dan vragen of u een mailtje wilt sturen, waarop u antwoord met ja.
Daarna zullen nog een paar vragen worden gesteld, zoals naam, emailadres, e.d.
Als u zich daar allemaal doorheen geworsteld hebt krijgt u de kans uw verhaal te doen.
EVA stuurt dat bericht dan door naar de Klantenservice.
Het kan 4-5 dagen duren alvorens u een reactie krijgt.

U kunt er ook voor kiezen een (ouderwetse) brief te sturen naar het op die pagina genoemde adres.
De afhandeling daarvan duurt iets langer, doorgaans zo'n 4-6 weken.

U heeft nu in ieder geval de gegevens van de Klantenservice.
Het is verder aan u hoe u hen benadert.

Veel succes.

Vr.gr.
Hans
Hallo Bastogne,

Ik heb het antwoord van Hans als beste antwoord gemarkeerd. Het verzoek tot restitutie van je kaartje dien je echt schriftelijk in te dienen. Denk er wel even om dat je het officiele vervoerbewijs naar ons op stuurt en ook je rekeningnummer niet vergeet. Wij nemen je verzoek dan in behandeling, je krijgt dan binnen 4-6 weken een reactie van ons.

Reageer