beantwoord

Verkeerde datum kaartje gekocht

• 23 februari 2018
  • 8 reacties
  • 699 Bekeken

Hi! Ik heb vandaag voor het eerst via de app kaartjes gekocht, heen en terug vanuit helmond naar den bosch. Nu heb ik voor de terugweg de verkeerde dag gekocht (een kaartje voor morgen 24 feb). Ik denk dat dit kwam omdat ik aan het kijken was hoe laat vandaag de laatste trein kwam en ik daarmee morgen heel vroeg in de ochtend terecht kwam. Nu moest ik echter echt om 22:30 vertrekken om op tijd thuis te zijn, en heb ik daarom snel voor vertrek nog maar een kaartje gekocht met de datum van vandaag (23 feb). Zou ik het geld van het verkeerde kaartje terug kunnen krijgen? Ik heb deze helemaal niet gebruikt en het was echt per ongeluk gegaan. Alvast bedankt voor de reactie!
icon

Beste antwoord door Erryt NS 25 februari 2018, 11:15

Indien je de ticket al hebt geopend kan je deze niet meer wijzigen of annuleren. Als deze nog niet is geopend kan je contact opnemen met onze klantenservice.
Bekijk origineel

8 reacties

Goedemiddag suzanne1990 en welkom op het NS Serviceforum!

Begrijp ik het goed als je zegt 'via de App gekocht' dat dit gaat om E-tickets? Helaas zijn onze mogelijkheden om deze kaarten te restitueren erg beperkt, gezien wij niet kunnen controleren of de tickets gebruikt worden of niet. Heb je het ticket op de datum 24 februari al gedownload?
Indien je de ticket al hebt geopend kan je deze niet meer wijzigen of annuleren. Als deze nog niet is geopend kan je contact opnemen met onze klantenservice.
Waarom hebben jullie toch altijd van die waardeloze systemen NS??. Na jaren niet met de trein te hebben gereisd, gisteravond een e-ticket gekocht voor vandaag, blijkt het voor morgen te zijn. Waarom moet dat überhaupt op datum?!? Gebruikt is gebruikt. Ik heb hem uiteraard al geopend, om erachter te komen. Dus als ik het goed begrijp kan ik naar mijn geld fluiten? Weer een bevestiging waarom ik liever met de auto ga....Top!
Reputatie 7
Badge +3
Waarom moet dat überhaupt op datum?!?
Omdat je hem anders tien keer kunt uitprinten en dan tien dagen op een andere kopie kunt gaan reizen. NS is gekke henkie niet.

Waarom moet dat überhaupt op datum?!?Omdat je hem anders tien keer kunt uitprinten en dan tien dagen op een andere kopie kunt gaan reizen. NS is gekke henkie niet.
Waarom moet dat überhaupt op datum?!?Omdat je hem anders tien keer kunt uitprinten en dan tien dagen op een andere kopie kunt gaan reizen. NS is gekke henkie niet.
Ja smartass dan moeten ze dus een ander systeem hanteren. Als je een code van een e-ticket hebt voor een festival kom je er ook maar 1 keer in, daarna is de code vervallen. Niet zo moeilijk omdat in dat geval ook te doen
Laten we het wel vriendelijk houden, Chrissie1987, er is geen reden om zo te reageren. Tamzin geeft gewoon antwoord op je vraag.

Als je de Community een beetje rondneust zul je overigens zien dat jouw suggestie al vaker is langsgekomen. Dat is echter met het huidige systeem niet te implementeren om het hele simpele feit dat een E-ticket niet wordt geregistreerd. Het is een zogenaamde toonkaart, die geldig is puur aan de hand van de informatie die op het ticket staat (naam en geboortedatum van de reiziger en de reisdatum) in combinatie met een identificatiebewijs van de reiziger. De Aztec code die op het ticket staat kan enkel gebruikt worden om poortjes te openen, en eventueel door conducteurs om de informatie die op het ticket staat te controleren.

Je kunt met E-tickets echter niet inchecken, waardoor het gebruik daarvan ook niet geregistreerd wordt. Een suggestie zoals de jouwe, waarbij een ticket niet meer geldig zou zijn nadat hij gecontroleerd wordt, is dan ook niet mogelijk. Sowieso is het ook niet wenselijk, aangezien je met een dagkaart als E-ticket bijvoorbeeld de hele dag poortjes moet kunnen openen.
“NS is gekke henkie niet” insinueert alsof ik iets heel geks zeg. Daar reageer ik nog vriendelijk op. woorden als “smartass” zijn nog heel vriendelijk. Jij hoeft mij daar niet op te wijzen.

Je antwoord zal wel heel goed onderbouwd zijn, maar eindstand Heeft een simpel kaartje mij vandaag het dubbele gekost. Dus kennelijk is het NS systeem niet zo rooskleurig als dat het geschetst wordt. Maar ik zal de hand in eigen boezem steken (waarschijnlijk voortaan beter op de datum letten) en gewoon het geld als verlies nemen. echter heeft mijn ervaring van vandaag mijn voorkeur voor de auto bevestigd....

Reageer