Verkeerde datum kaartje online

• 17 februari 2019
  • 1 reactie
  • 100 Bekeken

Ik heb gisteren (dacht ik) een kaartje online gekocht voor vandaag. Alleen, het was al na twaalven dus nu heb ik een kaartje voor maandag. Net de klantenservice gebeld en ik kan het geld nu niet terugkrijgen.
Gelukkig is het niet zoveel geld, maar ik ga geen kaartje meer online kopen! Is toch gek dat je in dit digitale tijdperk dat nummer dan niet meer kan blokkeren. En ja, het is mijn eigen fout, maar online kopen betekent altijd dat je nog kunt herroepen, dus dat gewend zijnde heb ik niet zo goed opgelet.
Dus hierbij mijn waarschuwing: heel goed op de datum letten als je online koopt! Of toch via de automaat 😒

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
Voor het online kopen van tickets geldt geen herroepingsrecht.
Als het goed is heb je voor het kopen van het e-ticket een melding gekregen dat er geen restitutie mogelijk is. NS kan het e-ticket niet meer onbruikbaar maken en kan niet controleren of er mee gereisd is/wordt.
Voor je gaat betalen krijg je een overzicht waarop staat voor welk traject en voor welke datum je het ticket gaat kopen.
Er is een kleine mogelijkheid dat je wel geld zou kunnen krijgen, dat is wanneer je het ticket nog niet geopend/gedownload hebt. Dan kun je contact opnemen met de klantenservice.
Uit het feit dat je dat al contact hebt gehad met de klantenservice en niets terug krijgt, denk ik dat je hem al wel geopend hebt.

Reageer