Verkeerde datum op e-ticket

• 9 augustus 2019
  • 14 reacties
  • 225 Bekeken

Ik heb per ongeluk een verkeerde datum ingevuld,de 31e augustus en dat moet 1 september zijn.Kan hier nog iets aan worden gedaan?? We hebben beiden een voordeeluren abonnement.
Marleen van Gool

14 reacties

Wat vervelend dat er een verkeerde datum op je ticket staat! Je krijgt echter wel genoeg gelegenheden in het proces dit te controleren. Zodra een ticket eenmaal is gedownload, kan dit niet meer worden gewijzigd. Is dit het geval?
Ik zag het pas met printen.
Ik weet dat het stom is ,maar we kregen net te horen wanneer de verjaardag van onze kleinzoon werd gevierd, dus te snel gedaan allemaal.
Reputatie 7
Badge +3
Als u een Voordeelurenabonnement heeft, waarom koopt u dan een duur e-ticket? U kunt toch gewoon met uw ov-chipkaart in- en uitchecken en zo met 40% korting op saldo reizen?
Er is in dit geval helaas niks meer mogelijk, Marretje. Eenmaal afgehaald, is afgehaald. Er is namelijk geen controle op of je die van 31 augustus nog gaat gebruiken of niet. Erg zonde! Ik kan je helaas niet helpen.
Reputatie 7
Badge +3
Het is sowieso niet toegestaan om met een eticket met 40% korting te reizen in combinatie met een voordeelurenkaart. Die etickets mogen uitsluitend als meereiskaartje worden gebruikt om gesjoemel met de daluren tegen te gaan.

Volgende keer gewoon inchecken, dan kan het ook met de datum niet fout gaan.
Reputatie 7
Badge +3

Ik weet dat het stom is ,maar we kregen net te horen wanneer de verjaardag van onze kleinzoon werd gevierd, dus te snel gedaan allemaal.

U heeft niet per ongeluk een verkeerde datum ingevuld, maar een kaartje gekocht, waarna bleek dat de verjaardag waarvoor u blijkbaar het kaartje gekocht heeft op een andere dag gevierd gaat worden.
Volgens de e-ticketvoorwaarden geeft NS geen geld terug. Wijzigen van een reeds gekocht e-ticket is niet mogelijk, omdat het kaartje niet onbruikbaar gemaakt kan worden. U zou het kaartje dan op 2 dagen kunnen gaan gebruiken, terwijl u er voor 1 betaald heeft. Blijft de vraag waarom u een e-ticket koopt als u een VDU heeft.
Omdat deze e-ticket goedkoper was dan een retour voor deze dag!! Is dat zo vreemd,nee toch!!!!!
En ik heb wel degelijk te snel een verkeerde datum ingevuld!!!!!!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +3
Overigens kunnen etickets niet veranderd worden, dat staat duidelijk in de voorwaarden. Bij het aanschaffen wordt daarom nog uitdrukkelijk vermeld dat u de datum moet controleren.
Reputatie 6
Badge +1
Misschien gewoon een actie(dag)kaart gekocht?
Reputatie 7
Badge +3
Omdat deze e-ticket goedkoper was dan een retour voor deze dag!! Is dat zo vreemd,nee toch!!!!!

U had begrijp ik een actiekaartje gekocht. Voor de volgende keer kunt het het beste wachten met verzilveren wanneer u zeker weet dat u weg gaat en het liefst op de dag van vertrek.
Reputatie 4
Problemen met e-tickets zouden niet op dit “klant helpt klant” forum terecht moeten komen maar rechtstreeks door de Klantenservice in behandeling moeten worden genomen.

Wat een vertoning, zeg !

@Marretje , sorry !
Reputatie 7
Badge +3
Te snel een verkeerde datum invullen is toch echt een fout van de klant zelf.
Wanneer je pas 1 september wilt gaan reizen heb je nog tijd zat om een ticket te kopen, dan hoef je die niet snel nog even te bestellen.
Zelfs wanneer ik iets bestel wat ik nog wel kan laten vervallen of zelfs terug sturen check ik altijd nog of ik alles wel juist gedaan heb (zoals juiste maat/kleur bij kleding).

Reageer