beantwoord

verkeerde datum op eticket gezet,pas bij uitprinten gezien,hoe los ik dit op voor morgen 12.00?

Voor iemand anders een eticket uitgeprint, maar aanvraagdatum voor de 30ste stond er niet op dus zonder erg de 29ste erop gezet, terwijl de 30ste moet zijn,
hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Thom 28 mei 2017, 18:41

Helaas niet, een e-ticket is, eenmaal uitgeprint, niet meer te veranderen. U zult voor de 30ste een nieuwe moeten kopen. Het product is fraudegevoelig. Niets kan u immers beletten toch met de ticket van vandaag te reizen. Ik ga er niet van uit dat u dat zult doen, maar er zijn teveel anderen die dit 'slim' vinden. NS trekt één lijn.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Helaas niet, een e-ticket is, eenmaal uitgeprint, niet meer te veranderen. U zult voor de 30ste een nieuwe moeten kopen. Het product is fraudegevoelig. Niets kan u immers beletten toch met de ticket van vandaag te reizen. Ik ga er niet van uit dat u dat zult doen, maar er zijn teveel anderen die dit 'slim' vinden. NS trekt één lijn.
helaas, inderdaad niet zo gezien, heb nl zelf helemaal niets aan de reis, maar dat geldt natuurlijk niet voor anderen, mijn fout mijn verlies,
dus wie wil reizen tussen roermond en dronten, 😉 ik heb een ticket over incl een koffie
Reputatie 7
Badge +4
Nee, dat heeft u niet, want uw ticket is op naam.....

Zet maar een mooi nummer van de Beegees op 😉
klopt, lukt dus alleen als je achternaam dat van een wollig dier is, ach tis gewoon zonde geld, volgende keer beter opletten, ah ah ah ah ah staying alive...grt 😃 :8
Hiero hetzelfde probleem, jammer dat de NS hier zo moeilijk over doen. Er staat immers een code op, die zou blokkeerbaar moeten zijn. De NS informeert slecht en de reizigers zijn zoals gewoonlijk weer de dupe.
Hiero hetzelfde probleem, jammer dat de NS hier zo moeilijk over doen. Er staat immers een code op, die zou blokkeerbaar moeten zijn. De NS informeert slecht en de reizigers zijn zoals gewoonlijk weer de dupe.

Spijtig dat je er zo over denkt. Kun je mij een privébericht sturen met NAW-gegevens, geboortedatum en mailadres waarop je besteld hebt? Dan check ik je bestelling nog even.

EDIT: Geen privébericht ontvangen
Hier hetzelfde. Ik heb per ongeluk de datum voor de heenreis ingevuld ipv de terugreis. Dan denk je voordelig via spoordeelwinkel een treinreis incl transfer naar en van Eindhoven airport te boeken maar ik ben nu dus stukken duurder uit. Waarom kun je de datum niet aanpassen...kleine moeite lijkt mij. Persoonsgebonden én met code.
Hi Jsbrussee. Welkom op het Serviceforum.

Een E-ticket dien je uit te printen. Zou achteraf wijzigen mogelijk zijn dan kan je één ticket kopen en deze blijven wijzigen en uitprinten. Dat is niet de bedoeling. Om die reden is na het afronden van de bestelling het wijzigen, ook via onze Klantenservice, niet meer mogelijk.
Het lijkt mij dat als het formulier gewijzigd wordt, dat de nieuwe versie dan goed is en de oude versie een foutmelding zal geven bij het scannen door de conducteur. Zo moeilijk moet dat niet zijn, genoeg systemen die daar mee werken. Doordat het op naam staat kun je het ook niet door iemand anders laten gebruiken. En als je vergeet uit te checken krijg je ook je geld terug. Wie zegt dat je dan niet heel Nederland door bent geweest?
Reputatie 7
Het systeem werkt helaas niet zo. Een oud ticket blijft ook zichtbaar als geldig ticket.

Overigens snap ik de reacties wel, maar er staat duidelijk bij de aanschaf van een e-ticket dat er niets gewijzigd of geannuleerd kan worden.
Gezien de reacties en ontevreden klanten zou ik adviseren om hier eens iets aan te doen. Zo werkt een klantenservice doorgaans.

Reageer