verkeerde datum op ticket | NS Community

verkeerde datum op ticket

  • 11 September 2021
  • 8 reacties
  • 1741 Bekeken

Beste ns,

Ik heb (weer) in alle snelheid want ik zat al in de trein beetje zenuwachtig omdat ik verkeerde ticket had. Snel geboekt. Weer verkeerde datum. 
 

Daarna gelijk weer ticket geboekt met de extra oog op de datum. Zo stom en zo zonde.

Is het mogelijk dit ticket te annuleren? Staat op 26-9 maar ik zit nu in de trein 11-9. 
 

Excuses voor het ongemak.

 

Vriendelijke groet,

 

Harriët Holthuis 


8 reacties

Badge +3

Alleen als u het e-ticket nog niet gedownload hebt en niet in de app hebt geladen, kunt u hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Hebt u het ticket al gedownload of in de app geladen, dan is er niets meer aan te doen, omdat NS niet kan controleren of er niet toch mee gereisd gaat worden. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u het ticket al gedownload hebt of in de app hebt geladen, hoogstens nog rechtstreeks contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

"Weer verkeerde datum" geeft aan dat het kennelijk niet de eerste keer is. Als het niet de eerste keer is dat u om coulance vraagt moet u er wel rekening mee houden dat dat geweigerd zal worden. 

Reputatie 4

Misschien nog een goede toevoeging: het is niet toegestaan om pas een kaartje te kopen als u in de trein zit. U moet een kaartje kopen voordat u in de trein stapt, dat geldt zowel voor kaartjes uit de automaat als e-tickets. Conducteurs kunnen zien wanneer u het e-ticket heeft gekocht en als zij waarnemen dat u het kaartje heeft gekocht terwijl u in de trein zat, is er een kans dat u een boete krijgt.

Reputatie 7
Badge +1

Denk eens die die door velen zo vervloekte CHIPkaart-dan betaal je pas echt als je ook echt gaat reizen. En evenveel en zonder al die smartefone-moeite als online. Nog handiger als je ook nog eens op bus of tram overstapt. Ov als je OV-fietsen wilt huren of je fiets gratis wenst te stallen.

Reputatie 7
Badge +3

Er zitten nieuwe betaalmogelijkheden aan te komen. Kunnen de vreselijke e-tickets van NS op de mestvaalt van de geschiedenis. 

Bij vervoerder Transdev in de Gooi en Vechtstreek kun je op proef met bankpas of creditcard in- en uitchecken. Een nieuwe stap voor OVPay. Ik zag vandaag foldertjes in de bus. Binnenkort ook met kortingen. Ook te gebruiken met smartphone of smartwatch als jedat hebt ingesteld. Geen gedoe meer met borg. Ideaal voor incidentele reizigers: wijzigen de reisplannen dan zit je niet met waardeloze e-tickets.

https://ovpay.nl/nl/proef/gooi-en-vechtstreek

Reputatie 7
Badge +3

Er zitten nieuwe betaalmogelijkheden aan te komen. Kunnen de vreselijke e-tickets van NS op de mestvaalt van de geschiedenis. 

Bij vervoerder Transdev in de Gooi en Vechtstreek kun je op proef met bankpas of creditcard in- en uitchecken. Een nieuwe stap voor OVPay. Ik zag vandaag foldertjes in de bus. Binnenkort ook met kortingen. Ook te gebruiken met smartphone of smartwatch als jedat hebt ingesteld. Geen gedoe meer met borg. Ideaal voor incidentele reizigers: wijzigen de reisplannen dan zit je niet met waardeloze e-tickets.

https://ovpay.nl/nl/proef/gooi-en-vechtstreek

Net als bij Flex heb je bij reizen op je bankpas, smartphone of smartwatch geen zicht op de kosten van de reis. Slecht idee. 

Je hoeft een e-ticket niet ruim van te voren kopen. Dat men dat wel doet is hun probleem als de plannen wijzigen. Op station zijn ook nog kaartjes te koop.

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoe bedoel je dat geen inzicht krijgt in je reiskosten met OVpay? Het is reizen op saldo zonder verplichte borg. Bij een reis met de bus krijg je uiterlijk de volgende dag de afschrijving te zien op je bankrekening. De reizen kosten precies hetzelfde als bij reizen op saldo. Op de kaartlezer krijg je bij uitchecken te zien wat je reis gekost heeft.

Reputatie 7
Badge +3

Nog een aanvulling. Tijdens de proef in de Gooi en Vechtstreeks kun je wel een overzicht maken van de reiskosten maar nog geen declaratieoverzicht maken.

Reageer