beantwoord

verkeerde datum van het eticket

• 7 mei 2015
  • 5 reacties
  • 189 Bekeken

Mijn moeder heeft per ongeluk de verkeerde datum ingevoerd (8-5 in. i.p.v. 9-5) kan dit nog veranderd worden? Ze heeft er nog niet mee kunnen reizen aangezien het morgen pas de 8-5 is.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 7 mei 2015, 22:22

Nee, tenzij het e-ticket nog niet gedownload is. NS kan namelijk niet controleren of ze niet toch morgen met het oorspronkelijke ticket gaat reizen en een dag later opnieuw met het aangepaste ticket. Dat komt doordat NS de e-tickets alleen op zicht controleert, in plaats van door middel van het scannen van de barcode.
Bekijk origineel

5 reacties

Nee, tenzij het e-ticket nog niet gedownload is. NS kan namelijk niet controleren of ze niet toch morgen met het oorspronkelijke ticket gaat reizen en een dag later opnieuw met het aangepaste ticket. Dat komt doordat NS de e-tickets alleen op zicht controleert, in plaats van door middel van het scannen van de barcode.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik snap dat ik degene ben die hier de fout gemaakt heeft toch vind ik het schandalig dat er zo over gedacht wordt. Die qr code zit er toch niet voor niets op? Laat de conducteurs die lekker scannen. Dan had de NS mijn eticket nu ongeldig kunnen maken en dat scheelt mij weer €18. Als je niet uitgecheckt bent kan je het geld toch ook terug krijgen? Dit is een hele simpele functie die zo in de software gebouwd kan worden. Je hoeft niet eens een extra apparaat aan te schaffen voor de conducteurs. Geef ze een app op hun telefoon waarmee ze dit kunnen checken. Klaar. Service kost wat maar daar krijg je ook meer klanten door.
Het zal allemaal wel heel simpel zijn, maar NS werkt (nog) niet op die manier.
Je bent zelf met de voorwaarden akkoord gegaan, dan moet je niet nadat je het verkeerd doet de wederpartij daarop aanspreken.
Ik hoop alleen dat er iemand wakker wordt bij de NS en hier iets mee doet. Ik ben zeker niet enige die moeite doet dit aan te kaarten op het forum, er zullen nog veel meer mensen zijn die niet zichtbaar zijn. Waarom mag ik hier niemand op aanspreken? Zie mij dan maar als een klant die iets aan durft te kaarten, klanten die dit doen zijn goud waard. Zo zie ik mijn klanten iig wel. Mijn geld ben ik kwijt, dat was al duidelijk en daar leg ik me bij neer. Jij bepaalt overigens niet wie ik waarop aanspreek. Dat dat even duidelijk is. Je kan het opnemen voor de NS maar dat is niet nodig want ik ben niet tegen de NS. Ik vind iets belachelijk en spreek dat uit.
Reputatie 4
Badge
@Chris
Ik ben het helemaal met je eens.

Ik hoop met jou dat de NS dit aanpast. Dat dat kan, blijkt in andere landen. In Duitsland werken ze met een geavanceerder systeem en is dit geen probleem.

Er melden zich op dit forum regelmatig met vergelijkbare problemen met e-tickets.

Reageer