beantwoord

Verkeerde geboortedatum

  • 25 september 2015
  • 3 reacties
  • 511 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Mijn geboortedatum klopt niet. Ik ben 07-05-1983 geboren en hij staat omgedraaid (05-07-1983). Hoe kan dit? En hoe kan ik dit wijzigen?
icon

Beste antwoord door Inge NS 25 september 2015, 13:19

Welkom op het forum Jarno! Zoals OgreRail al heeft aangegeven kunnen e-tickets na het downloaden niet meer gewijzigd worden i.v.m. de fraudegevoeligheid. Als je OV-chipkaart de verkeerde geboortedatum bevat, is het inderdaad zaak om dit bij de de klantenservice van OV-chipkaart aan te geven. Indien je kaart ook een abonnement bevat, dan is het verstandig om ook onze klantenservice in te lichten. Wij zijn 24/7 telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kunt er ook voor kiezen om met ons te chatten (kies voor de link 'Live chat'), te e-mailen (Typ 'mail' bij 'Stel uw vraag aan Eva') of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

3 reacties

Op uw OV Chipkaart of op een e-ticket? Bij het eerste enkel door een vervangende kaart aan te vragen, bij een e-ticket is dit niet te wijzigen, e-tickets worden in principe ook niet gerestitueerd. U zou in principe een nieuwe e-ticket moeten kopen voor uw reis met correcte gegevens. U zou ook voor aanvang van de reis, dus voor het instappen in de trein naar de conducteur kunnen gaan om te vragen of hij u alsnog toestaat te reizen. Dit is de conducteur niet verplicht maar vaak doen ze niet zo moeilijk in zo'n geval. Niet gewoon gaan zitten, dan zou een conducteur heel anders kunnen reageren.
Reputatie 4
Badge
Let op: als het om uw OV-chipkaart gaat: uw gegevens staan zowel geregistreerd bij Translink Systems (dat de OV-chipkaart uitgeeft) maar mogelijk ook bij NS, zeker als u een abonnement heeft. Om moeilijkheden te voorkomen kunt u het beste u ervan verzekeren dat beiden de goede geboortedatum krijgen / hebben.
Welkom op het forum Jarno! Zoals OgreRail al heeft aangegeven kunnen e-tickets na het downloaden niet meer gewijzigd worden i.v.m. de fraudegevoeligheid. Als je OV-chipkaart de verkeerde geboortedatum bevat, is het inderdaad zaak om dit bij de de klantenservice van OV-chipkaart aan te geven. Indien je kaart ook een abonnement bevat, dan is het verstandig om ook onze klantenservice in te lichten. Wij zijn 24/7 telefonisch bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kunt er ook voor kiezen om met ons te chatten (kies voor de link 'Live chat'), te e-mailen (Typ 'mail' bij 'Stel uw vraag aan Eva') of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer