beantwoord

Verkeerde jaartal geboortedatum e ticket

• 31 juli 2017
  • 1 reactie
  • 321 Bekeken

20 juli een e ticket gekocht voor a.s. woensdag 2 augustus voor mijn vriendin en mijzelf.
Nu uitgeprint en zie dat het jaartal van mijn vriendin niet goed staat ipv 1981 staat er 1991. Kan ze hier nog mee reizen? Het is al betaald etc.
icon

Beste antwoord door Thom 31 juli 2017, 20:11

Formeel is het niet geldig, alles moet kloppen op een e-ticket. Verstandig is even de conducteur aan te schieten voordat u met de reis begint. Hij kan het u toestaan om mee te reizen uit coulance. Hij mag het u naar zijn inzicht ook weigeren. Ik acht de kans groot dat hij het als een menselijke fout ziet als de rest wel klopt

Dit moet elke keer na wisseling van de conducteur. Het is lastig maar het bespaart vaak een nieuw kaartje. Doe het van te voren en niet als u wordt gecontroleerd. De conducteur staat bij een stop meestal op het perron of hangt uit een deur.

U riskeert anders een boete plus de reiskosten en dat is zonde van het geld.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Formeel is het niet geldig, alles moet kloppen op een e-ticket. Verstandig is even de conducteur aan te schieten voordat u met de reis begint. Hij kan het u toestaan om mee te reizen uit coulance. Hij mag het u naar zijn inzicht ook weigeren. Ik acht de kans groot dat hij het als een menselijke fout ziet als de rest wel klopt

Dit moet elke keer na wisseling van de conducteur. Het is lastig maar het bespaart vaak een nieuw kaartje. Doe het van te voren en niet als u wordt gecontroleerd. De conducteur staat bij een stop meestal op het perron of hangt uit een deur.

U riskeert anders een boete plus de reiskosten en dat is zonde van het geld.

Reageer