beantwoord

verslechtering overgang van 2de naar 1e klas bewijzen

• 11 mei 2015
  • 2 reacties
  • 120 Bekeken

Sinds de NS geheel over gegaan is op de ov-chipkaart, vind ik het jammer dat de keuze tussen overgangsbewijzen (klasse wissel) beperkt is tot alleen dagkaarten. Vroeger wilde ik wel eens met mijn dal vrij abonnement een overgangskaartje kopen voor een bepaald stukje traject, zodat ik met bijbetaling van 3 euro eerste klas kon reizen. Nu kost dit minimaal de dagprijs van 10 tot 25 euro. Sterker nog als ik buiten de daluren reis (en voor mijn gevoel reis op saldo) kan ik niet aangeven dat ik een keer of vast eerste klas wil reizen. Mijn dalvrij tweede klas bepaald dat ik ook buiten de spits tweede klas reis en dus voor een enkele rit in de spits 25 euro moet betalen.
icon

Beste antwoord door Thom 11 mei 2015, 19:13

Het is hier meerdere malen aan de orde geweest en door sommigen zelfs continu maar er is in dit geval geen mogelijkheid om incidenteel eerste klas te reizen, anders dan door de opslag van 25 euro te betalen, althans in de spits. Wel is er onderstaande oplossing. Het tarief van tien euro in het weekend voor een dag eerste klas is dan wel weer gunstig met Dalvrij.

Veel mensen lossen het op door dan met een extra kaart het hele kaartje te kopen voor de eerste klas. Je betaalt dan je tweede klas kaartje eigenlijk nog een keer maar het is goedkoper dan 25 euro. Misschien is het een idee.
Bekijk origineel

2 reacties

Iets te snel op verzenden gedrukt. Ik bedoel in de laatste zin. Een enkele rit in de spits mij voor eerste klas 25 euro kost.
Reputatie 7
Badge +4
Het is hier meerdere malen aan de orde geweest en door sommigen zelfs continu maar er is in dit geval geen mogelijkheid om incidenteel eerste klas te reizen, anders dan door de opslag van 25 euro te betalen, althans in de spits. Wel is er onderstaande oplossing. Het tarief van tien euro in het weekend voor een dag eerste klas is dan wel weer gunstig met Dalvrij.

Veel mensen lossen het op door dan met een extra kaart het hele kaartje te kopen voor de eerste klas. Je betaalt dan je tweede klas kaartje eigenlijk nog een keer maar het is goedkoper dan 25 euro. Misschien is het een idee.

Reageer