beantwoord

vertraging met jongeren dagkaart

  • 24 February 2022
  • 5 reacties
  • 1423 Bekeken

ik heb een vraagje over de jongerendagkaart en vertraging. met de jongeren dagkaart mag je alleen reizen in daluren. en als ik het goed heb moet je in- en uitchecken tijdens de daluren, en mag je niet uitchecken erna. nou had ik 2 vragen.

1: stel je zit 3 uur in de trein, en stapt iets over 4 uur uit de trein, en wilt uitchecken op station. kan dat dan? aangezien het na vieren is geweest, en de jongerendagkaart niet meer geldig is.

2: stel, je neemt de trein om 3 uur, en komt oorspronkelijk 10 voor 4 aan. maar, de trein die je wil nemen heeft vertraging. kan je dan nog de volgende trein nemen en uitchecken, of kan dat niet?

icon

Beste antwoord door Robert B 24 February 2022, 17:51

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Met een e-ticket kan je niet in- of uitchecken, alleen poortjes openen als je die onderweg tegenkomt.

Het verlaten van een station is altijd mogelijk, het betreden kan beperkingen hebben (bijv. om 7 uur ‘s ochtends of 5 uur ‘s middags mag je soms nog niet naar binnen).

Als de geplande aankomsttijd van een trein 10 voor 4 is maar er vertraging optreedt mag je natuurlijk je reis afmaken (tot het station dat vóór 4 uur bereikt zou zijn).

Als je door vertraging of uitval een trein later moet nemen kan je dat uitleggen bij controle, en zal in de meeste gevallen geen probleem zijn.

Hallo Delanodelano en welkom bij de NS Community,

 

Kan je je redden met het antwoord van Robert?

Reputatie 7
Badge +1

@2: nee, gevalletje van helaas speculaas. Omdat hier in NL het overgrote deel van de lijnen elke 30 min gaat zal je bij een overstap dan dus meestal minimaal 30 min later aankomen, en als die 2e rit maar kort is en dan pas >16.00 gaat, heb je gewoon pech. NS heeft alles tot in de allerlaatste puntjes geregeld en elke smoesjesweg die pubertjes graag uitproberen uiteraard bij voorbaat afgesneden.

Reputatie 7
Badge +1

@2: nee, gevalletje van helaas speculaas. Omdat hier in NL het overgrote deel van de lijnen elke 30 min gaat zal je bij een overstap dan dus meestal minimaal 30 min later aankomen, en als die 2e rit maar kort is en dan pas >16.00 gaat, heb je gewoon pech.

Waar kunnen we dat nalezen?

Badge +3

Waar kunnen we dat nalezen?

Nergens. Als je een (oorspronkelijk) reisadvies kunt tonen waarbij je voor 16.00 aan zou komen dan mag je de reis bij vertraging (af)maken.

Het enige ‘probleem’ is dat als je op een trein (over)stapt die sowieso al na 16.00 op je bestemming aankomt men eventueel moeilijk kan doen, omdat het met een Jongeren Dagkaart niet bekend/aan te tonen is waar je vandaan komt.

Maar dat zijn dus hooguit twijfelgevallen, als je ‘aantoonbaar’ vertraging hebt eerder op je traject zal men bij controle (zeldzaam) niet moeilijk doen over een kwartiertje of 30 minuten (wegens overstap gemist).

Mijn mening… 

Reageer