beantwoord

Vertraging vliegtuig > e-ticket claimen?

  • 22 mei 2019
  • 14 reacties
  • 499 Bekeken

Heb 24 uur vertraging in Chicago. Heb een e-ticket voor woensdag 22 mei, doch zal deze pas op donderdag 23 mei kunnen gebruiken. Is deze dan nog geldig of kan ik de data weizigen?
icon

Beste antwoord door Tamzin 22 mei 2019, 03:08

Nee, die is dan niet meer geldig. Er zit weinig anders op dan een nieuw ticket te kopen.

Wijzigen is bij etickets sowieso niet mogelijk vanwege het risico op fraude. In dit soort gevallen kunt u beter na aankomst een kaartje in de automaat kopen.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Nee, die is dan niet meer geldig. Er zit weinig anders op dan een nieuw ticket te kopen.

Wijzigen is bij etickets sowieso niet mogelijk vanwege het risico op fraude. In dit soort gevallen kunt u beter na aankomst een kaartje in de automaat kopen.
Reputatie 7
Badge +3
NS geeft geen geld terug op e-tickets. U kunt proberen de kosten te claimen op uw reisverzekering of bij de vliegmaatschappij.
Wat een geweldig verdienmodel die e-tickets ! Nee, vooraf echt niets duidelijk gaan aangeven, zou erg jammer zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Wat een geweldig verdienmodel die e-tickets ! Nee, vooraf echt niets duidelijk gaan aangeven, zou erg jammer zijn.
Iedereen weet zo langzamerhand dat je die dingen niet van te voren moet kopen.

Wat een geweldig verdienmodel die e-tickets ! Nee, vooraf echt niets duidelijk gaan aangeven, zou erg jammer zijn.Iedereen weet zo langzamerhand dat je die dingen niet van te voren moet kopen.


Dat geloof je zelf toch niet.

Bovendien, wat zou het voor een kwaad kunnen omdat eens duidelijk in beeld te brengen bij het bestellen ?
Reputatie 7
Badge +3
"Iedereen" beperkt zich vooral tot de vaste community leden en degenen die al eerder tegen dit probleem aanliepen. Dat worden er wel steeds meer helaas.
Badge +3
Nog afgezien daarvan. Waarom zou je in hemelsnaam van te voren een kaartje kopen in Nederland? Krijg je korting in de voorverkoop? Nee. Krijg je een gereserveerde zitplaats? Nee. Het enige wat je van NS krijgt is een euro korting ten opzichte van het kopen van een kaartje in de automaat. Tel uit je winst.
Reputatie 7
Badge +3
Sommige mensen willen gewoon alles van te voren geregeld hebben.

Daarnaast wil NS dat toeristen al van te voren hun treinkaartje kopen om wachttijden bij de kaartautomaat te vermijden.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2916723/ns-wil-chaos-op-schiphol-aanpakken
Badge +3
Dat begrijp ik allemaal best. Maar het e-ticket met de huidige gebruiksvoorwaarden is daar zeker niet het juiste middel voor.

Het voorbeeld van vertraging in dit topic is daar het zoveelste voorbeeld van. Net als alle vragen over e-tickets wanneer er gestaakt wordt. Onbegrijpelijk dat NS dit maar laat voortmodderen.
Reputatie 7
Badge +3
de starter van dit topic wordt niet geholpen door een discussie over (voorwaarden van) e-tickets.

Overigens is er ook geen restitutie mogelijk op concert- en theaterkaartjes en goedkope vliegtickets. Ook op die sites staat dat niet prominent aangegeven 😉
Badge +3
De discussie is wel degelijk relevant. Hopelijk helpt deze discussie anderen die dit topic lezen drie keer na te denken voordat ze een e-ticket gaan kopen.

Een kaartje voor een treinreis lijkt me niet goed vergelijkbaar met een kaartje voor een concert of theater. Dat zijn vaak eenmalige evenementen. En het is ook niet waar dat je altijd je geld kwijt bent. Bij het Concertgebouw bijvoorbeeld kun je tot een dag voor het concert je kaart annuleren. Je krijgt je geld terug in de vorm van een tegoed dat je kunt besteden aan een ander concert.

Het niet kunnen annuleren of wijzigen van theater- en concertkaartjes is natuurlijk net zo onzinnig als het niet kunnen annuleren of wijzigen van e-tickets van NS. Zeker als het gaat om uitverkochte voorstellingen. De geannuleerde tickets kunnen dan makkelijk opnieuw verkocht worden.
Kan iemand mij nu eens eindelijk aangeven wat er op tegen is om klanten vooraf duidelijk te wijzen op de meest essentiële voorwaarde ipv achteraf ?

Het feit dat zoveel klanten (lang) van tevoren een e-ticket kopen toont aan dat men niet op de hoogte is van deze voorwaarde (e-ticket kan niet worden ingeleverd of terugbetaald).
Badge +3
Het is geen enkel probleem om in bepaalde gevallen en onder bepaalde voorwaarden (je aantoonbare oponthoud in Chicago is voldoende!) een e-ticket ongeldig te verklaren.

Maar dat gaan ze (NS, of waar je je e-ticket ook gekocht hebt) natuurlijk niet zomaar voor iedereen doen. Bovendien is de 'blacklist' van poortjes e.d. zeer beperkt, mocht je daarmee te maken krijgen i.p.v. controle in de trein.

Restitutie zal je niet krijgen, maar een (coupon)code voor een nieuw/ander/soortgelijk ticket behoort zeker tot de mogelijkheden!

Zie andere topics.
Duidelijk is dat het e-ticket 1€ minder kost dan een kaartje uit de automaat.

Voor de rest is werkelijk ALLES mbt het e-ticket onduidelijk en bepaald niet fair.

Reageer