beantwoord

Verzilverd treinkaartje veranderen

• 18 januari 2019
  • 10 reacties
  • 263 Bekeken

Ik heb zonder te weten van de werkzaamheden bij de schiphol mijn treinkaart een week geleden al verzilverd.( 2 enkeltjes van actie van de dag voor 25 euro )
Ik moet vanuit Vlissingen naar Schiphol en nu moet ik in Leiden over stappen op de bus.
Ik zou liever doorrijden naar Amsterdam en dan een kaartje kopen voor de sprinter naar Schiphol
Is dit mogelijk op het zelfde kaartje of moet ik tussen leiden en Amsterdam bij betalen.
icon

Beste antwoord door MoDe 18 januari 2019, 12:47

De route zoals in de reisplanner vermeld staat is de route die u met uw kaartje moet reizen. Amsterdam ligt volgens de reisplanner niet op de route Vlissingen - Schiphol. U had via Leiden moeten reizen. De conducteur heeft u onjuist geïnformeerd. U heeft volgens de regels geen recht op geld terug voor het kaartje via Amsterdam.

Voor u een kaartje koopt kunt de reisplanner raadplegen, zodat u het kaartje kunt kopen wat bij de route die wilt reizen past.
Voorwaarden mbt kaartjes kunt u lezen op de websites van de kaartjes.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt het kaartje niet meer veranderen en het is alleen op het daarop vermelde traject en op de vermelde datum geldig. U zult een kaartje bij moeten kopen als u via Centraal reist. Als u een kaartje heeft van Vlissingen naar Schiphol is dat wel geldig in de vervangende bus van Leiden naar Schiphol.
Reputatie 4
Ik heb zonder te weten van de werkzaamheden bij de schiphol mijn treinkaart een week geleden al verzilverd.( 2 enkeltjes van actie van de dag voor 25 euro )
Ik moet vanuit Vlissingen naar Schiphol en nu moet ik in Leiden over stappen op de bus.
Ik zou liever doorrijden naar Amsterdam en dan een kaartje kopen voor de sprinter naar Schiphol
Is dit mogelijk op het zelfde kaartje of moet ik tussen leiden en Amsterdam bij betalen.

U hoeft niet tussen Leiden en Amsterdam bij te betalen maar wel tussen Schiphol en Amsterdam v.v.
U dient derhalve een retourtje Schiphol-Amsterdam te kopen.
Ik heb nu al een kaartje leiden- Amsterdam centraal gekocht.
Dus dat voordeelkaartje is uiteindelijk wel 28.30 duurder ( ik moest nu ook voor 9 uur weg )

Volgende keer maar een dagkaart kopen dat je voor 9 uur weg kan
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb nu al een kaartje leiden- Amsterdam centraal gekocht.
Dus dat voordeelkaartje is uiteindelijk wel 28.30 duurder ( ik moest nu ook voor 9 uur weg )

Volgende keer maar een dagkaart kopen dat je voor 9 uur weg kan

bent u vanaf Vlissingen vertrokken? Voor een volgende keer: Kijk of het voordeliger is om bij een actiekaart een extra kaartje aan te schaffen tot het station waar u na 9 uur langs komt als u vlak voor 9 uur moet vertrekken
Ik heb al een kaartje Vlissingen Roosendaal moeten kopen omdat ik om 7.52 vertrok ipv 1 uur later.
Nu heb ik net van de conducteur gehoord dat ik op dat voordeelkaartje ook tot Amsterdam mocht rijden.

Het zou leuk zijn dat je dat ergens kan lezen voordat je je kaartje koopt.
Ik kan het terugvragen zei hij...dat zien we dan wel of dat lukt .
Reputatie 6
Badge +1
De route zoals in de reisplanner vermeld staat is de route die u met uw kaartje moet reizen. Amsterdam ligt volgens de reisplanner niet op de route Vlissingen - Schiphol. U had via Leiden moeten reizen. De conducteur heeft u onjuist geïnformeerd. U heeft volgens de regels geen recht op geld terug voor het kaartje via Amsterdam.

Voor u een kaartje koopt kunt de reisplanner raadplegen, zodat u het kaartje kunt kopen wat bij de route die wilt reizen past.
Voorwaarden mbt kaartjes kunt u lezen op de websites van de kaartjes.
Als de controleur het mij zegt denk ik toch wel dat hij het weet.
Of ik dat geld terug krijg is een andere vraag.
Ik kon moeilijk zonder geldig vervoersbewijs reizen en heb het zekere voor het onzekere genomen.
Reputatie 7
Badge +4
De enige optie op grond waarvan de conducteur dit kan zeggen is dat conducteurs coulant kunnen zijn bij omreizen als er elders verstoringen zijn. Dat is ook wel redelijk, maar niet automatisch een recht, en het is maar de vraag of Klantenservice ook zo reageert.

MoDe weet doorgaans wel waar ze over praat.
Goeiemiddag.

Ik heb een kaartje gekocht, echter heb ik niet geheel verzilverd. Als ik op verzilveren druk zegt het systeem toch dat die al verzilverd is en ik heb geen mail ontvangen.
Echter zag ik dat ik de dag verkeerd heb geoakt namelijk 25 juni en het moet 24 zijn.
Wat nu?
Reputatie 7
Badge +4
U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Via de sociale media gaat het snelst, maar uw verhaal is wat afwijkend, dus wie weet is bellen beter: 030 7515155

Reageer