beantwoord

'Via' station reizen. Tussendoor uitchecken?

• 10 november 2017
  • 10 reacties
  • 521 Bekeken

Hallo allen,

Dit weekend ga ik naar een feest en de volgende ochtend ga ik weer terug met de eerste trein. Ik wil eerst met mijn vriendin mee reizen zodat ik weet dat ze in haar woonplaats is aangekomen. Daarna wil ik terug naar mijn eigen plaats. Via de app doe ik Bijlmer Arena, via Apeldoorn, naar Roosendaal. Moet ik in Apeldoorn uitchecken en weer inchecken? Of alleen inchecken in de Bijlmer en uitchecken in Roosendaal?
icon

Beste antwoord door Slidestops 10 november 2017, 14:35

Je eerste gedachte is goed, in Apeldoorn even uit en inchecken 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Je eerste gedachte is goed, in Apeldoorn even uit en inchecken 🙂
Badge +3
Welkom op het forum!

Om geldig te reizen moet je inderdaad uit- en uitchecken in Apeldoorn, anders krijg je op de route van Apeldoorn naar Utrecht een probleem bij controle.

Bijlmer - Apeldoorn - Roosendaal kost € 26,62 (zonder korting) als je langer dan 35 minuten in Apeldoorn blijft. Bij korter dan 35 minuten in Apeldoorn is het een paar euro goedkoper (langeafstandskorting).

Maar ik zou gewoon bij AH een dagkaartje kopen voor € 15,- dan ben je klaar en kan je zonder zorgen heel de (weekend)dag door heel Nederland treinen zoveel je wilt.

Veel plezier op jullie feest. 😛
Maar ik reis niet terug naar Utrecht. Ik ga vanuit Apeldoorn naar Deventer en dan rechtstreeks naar Roosendaal!
Hallo Lindsayayo en welkom op het NS Forum!

Ik zie dat je al van het goede antwoord bent voorzien door Slidestops en Robert B. Ga je er zo uitkomen? Alvast een fijne reis en veel plezier op je feest gewenst!
Badge +3
Oh wacht.. Deventer - Roosendaal gaat via 's Hertogenbosch - Tilburg - Breda inderdaad.

Maakt niet uit, wat ik zei blijft de tip. Uitchecken in Apeldoorn of dagkaartje AH.
Moet je met de ah dagkaart ook uit- en inchecken in Apeldoorn?
Reputatie 7
Badge +4
Ja, het is een kartonnen chipkaart. Uit- en inchecken kan heel snel in Apeldoorn, als u weer teruggaat naar het westen.
Oke top dan weet ik dat! Bedankt voor alle reacties!!
Badge +3
Die dagkaart van AH zal na de eerste incheck (Bijlmer ArenA in jouw geval) gewoon geldig zijn voor de hele dag (tot 4:00 de volgende ochtend) in elke trein.

Je kunt er dus (op die dag) zoveel mee uit- en inchecken als je wilt maar dat is dus verder niet nodig ook al staat het er op. Verstandig om dat in Apeldoorn dus wel te doen als je het station uit gaat en later weer terug naar binnen wilt.
Reputatie 7
Badge +4
Zonder geldige incheck is het kaartje niet geldig voor de reis die gemaakt wordt. Je snijdt je zelf ook in de vingers als de trein vertraging heeft en je geen bewijs hebt.

Reageer