beantwoord

Vraag: e-ticket dagretour uitchecken op andere stations in het traject?

• 29 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 10020 Bekeken

Ik wil een e-ticket dagretour aanschaffen voor traject Tilburg-Den Haag. Kan ik hiermee (onderweg naar Den Haag) ook op andere stations op het traject uit- en inchecken? Bijvoorbeeld: Tilburg-Delft en Delft-Den Haag.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 29 oktober 2014, 16:47

Welkom op het NS serviceforum Peter! Ik heb je topic naar overige producten verplaatst, omdat het daar beter tot zijn recht komt. Je bent niet verplicht om met je e-ticket in en uit te checken, zoals Gert-Jan G al heeft aangegeven. Het is een sleutel voor het openen van de poortjes. Als de tussenstations ook in de reisplanner staan aangegeven dan mag je met je e-ticket daar wel in- en uitstappen en ook het openen van de (eventueel gesloten) poortjes is dan gewoon mogelijk. Dat levert geen problemen op. NSgids heeft daar een goed punt, maar ik wil wel aangeven dat het ticket tot 04.00 geldig is. Daarna begint namelijk de volgende 'NS-dag'.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo,

Indien er poortjes staan op het station kun je (beheerst) in- en uitchecken op andere stations.
Wel dient u bij het traject te blijven wat op het e-ticket aangegeven staat.

Fijne dag.
Reputatie 4
Badge
Met een e-ticket check je niet in en uit, de barcode fungeert als sleutel voor stations met gesloten poortjes en meer niet. Het is toegestaan om met een e-ticket de reis halverwege te onderbreken dus wanneer je op een traject blijft dat de reisplanner toestaat mag je overal uitstappen en als er een poortje in de weg staat open je die met de barcode op het ticket. Voorzover ik begrepen heb kun je, analoog aan de wegwerp chipkaart, poortjes in het hele land openen op de dag dat het e-ticket geldig is ongeacht de trajecten die toegestaan zijn.
Je kunt de qrcode tot 5 uur de volgende dag gebruiken voor alle poortjes.
Welkom op het NS serviceforum Peter! Ik heb je topic naar overige producten verplaatst, omdat het daar beter tot zijn recht komt. Je bent niet verplicht om met je e-ticket in en uit te checken, zoals Gert-Jan G al heeft aangegeven. Het is een sleutel voor het openen van de poortjes. Als de tussenstations ook in de reisplanner staan aangegeven dan mag je met je e-ticket daar wel in- en uitstappen en ook het openen van de (eventueel gesloten) poortjes is dan gewoon mogelijk. Dat levert geen problemen op. NSgids heeft daar een goed punt, maar ik wil wel aangeven dat het ticket tot 04.00 geldig is. Daarna begint namelijk de volgende 'NS-dag'.

Reageer