beantwoord

Vraag: E-ticket dringend

Hallo,

Ik heb gisteren een e-ticket gekocht voor morgen. Helaas schijnt er nu op mijn traject een veolia trein bij gekomen te zijn. Ik zag dat een combi e-ticket precies het zelfde kostte. Is het mogelijk dat dit nog wordt omgezet?

Groetjes,
Robin
icon

Beste antwoord door Loes 7 april 2014, 14:03

Er zijn inderdaad routekeuzes bij gekomen, waarbij je aangeeft of alleen voor NS kiest, of voor NS en Veolia of vrije routekeuze hebt. Bij keuze A kies je specifiek om met NS te reizen en dan mag je daar officieel niet mee met Veolia. Als je keuze C hebt gemaakt, mag je zelf kiezen welke kant je opgaat. Of je alleen met NS gaat of alleen met Veolia.

Veranderingen aanbrengen op een e-ticket is helaas niet mogelijk. Je moet dus even kijken of er specifiek NS opstaat of dat het geldig is voor alle vervoerders. Het klinkt heel vreemd natuurlijk, aangezien ze even duur zijn.

Ik hoop dat je route C hebt gekozen. Ik zou anders niet zo snel weten wat er dus aam gedaan kan worden. Misschien dat er iemand anders nog een oplossing weet.

Verder kan ik je helaas niet helpen. De kans dat er coulance wordt gegeven doordat dit fenomeen pas in het leven is geroepen is groot, maar de vraag is of je het er op wil gokken.

Succes er in ieder geval mee.
Bekijk origineel

17 reacties

Hallo,

Ik heb gisteren een e-ticket gekocht voor morgen. Helaas schijnt er nu op mijn traject een veolia trein bij gekomen te zijn. Ik zag dat een combi e-ticket precies het zelfde kostte. Is het mogelijk dat dit nog wordt omgezet?

Groetjes,
Robin

Hoi Robin,

Wat voor een E-ticket heb je dan? In veel gevallen zijn de e-tickets ook bij de andere vervoerders geldig, anders staat het er duidelijk op. Zou je dus iets specifieker kunnen zijn? Dan kunnen we je beter helpen.

Alvast bedankt.
Hallo,

Ik heb voor zo ver ik weet deze e-ticket:
http://prntscr.com/37sihz

Groetjes,
Robin
Er zijn inderdaad routekeuzes bij gekomen, waarbij je aangeeft of alleen voor NS kiest, of voor NS en Veolia of vrije routekeuze hebt. Bij keuze A kies je specifiek om met NS te reizen en dan mag je daar officieel niet mee met Veolia. Als je keuze C hebt gemaakt, mag je zelf kiezen welke kant je opgaat. Of je alleen met NS gaat of alleen met Veolia.

Veranderingen aanbrengen op een e-ticket is helaas niet mogelijk. Je moet dus even kijken of er specifiek NS opstaat of dat het geldig is voor alle vervoerders. Het klinkt heel vreemd natuurlijk, aangezien ze even duur zijn.

Ik hoop dat je route C hebt gekozen. Ik zou anders niet zo snel weten wat er dus aam gedaan kan worden. Misschien dat er iemand anders nog een oplossing weet.

Verder kan ik je helaas niet helpen. De kans dat er coulance wordt gegeven doordat dit fenomeen pas in het leven is geroepen is groot, maar de vraag is of je het er op wil gokken.

Succes er in ieder geval mee.
De prijs is precies hetzelfde, dus naar mijn mening is dit een beetje overbodig.

Maar het is ook niet mogelijk om de NS op te bellen, het probleem daar voor te leggen etc? Ik vind 50 euro een beetje veel geld om zo maar weg te gooien.
Reputatie 6
Badge +2
Zie ook https://forum.ns.nl/overige-producten-6/waarom-kaartje-abonnement-voor-de-duurste-route-optie-vrije-routekeuze-kost-hetzelfde-1120.
De prijs is precies hetzelfde, dus naar mijn mening is dit een beetje overbodig.

Het gekke is dat het weer gaat om de verdeling. Ik sta ook vreemd te kijken hoor, maar blijkbaar vindt men het nodig. Het waarom van drie routekeuzes is mij ook niet duidelijk als twee routes even duur zijn. Dan zou ik het logischer vinden dat de vrije routekeuze de duurste van de drie zou moeten zijn, omdat je daar alle kanten mee op kan.
Heeft het nut om telefonisch contact op de te nemen met de NS?

Want de route rijdt niet eens, dus ik kan niet eens zo reizen.
Je gooit geen € 50,- weg he, je kan zonder meer met NS reizen, alleen is het nu niet fijn ivm de werkzaamheden bij Den Bosch. Je E-ticket is niet zomaar waardeloos geworden he.
Vanaf Boxtel rijdt er een NS-bus naar Den Bosch waar je E-ticket ook in geldig is namelijk, dus je kan er toch komen. Nooit geschoten is altijd mis, maar ik denk dat er weinig geregeld kan worden, aangezien er dus alternatief vervoer geregeld is.
Reputatie 6
Badge +2
Er wordt vaak gezegd dat de routeplanner bepalend is voor de geldigheid, maar dat gaat in zo'n geval niet op. In dit geval moet je "via Eindhoven" opgeven.
En hoe is dit te plannen met de NS planner?
Er wordt vaak gezegd dat de routeplanner bepalend is, maar dat gaat in zo'n geval niet op. In dit geval moet je "via Eindhoven" opgeven.

Die worden al een tijdje niet meer verkocht Dennis, dus voor de aanschaf van een vervoersbewijs is dat niet meer mogelijk. Het is alleen te plannen volgens de reisplanner zelf, als men bijvoorbeeld een jaarkaart heeft of een afgekocht product en daardoor mag omreizen. Bij de verkoop is het niet meer mogelijk helaas.

En Robin, ik vind het persoonlijk natuurlijk wel vervelend dat het zo lastig geregeld is met een e-ticket.
Ik vind dit een beetje ondoordacht, zeker ook omdat die route niet rechtstreeks rijdt.
Ik ben het zeker met je eens dat er meer nagedacht moet worden hoe de routes rijden. Ik kan me zeker indenken dat dat niet bij iedereen direct parate kennis is nee. Je zou het altijd kunnen proberen om de klantenservice te bellen en misschien dat er iets gedaan kan worden, omdat dit pas sinds 2 april de routekeuzes zijn ingegaan. Nooit geschoten is altijd mis.
Reputatie 6
Badge +2
Er wordt vaak gezegd dat de routeplanner bepalend is, maar dat gaat in zo'n geval niet op. In dit geval moet je "via Eindhoven" opgeven.

Die worden al een tijdje niet meer verkocht Dennis, dus voor de aanschaf van een vervoersbewijs is dat niet meer mogelijk. Het is alleen te plannen volgens de reisplanner zelf, als men bijvoorbeeld een jaarkaart heeft of een afgekocht product en daardoor mag omreizen. Bij de verkoop is het niet meer mogelijk helaas.

Ik bedoelde in de reisplanner. Die geeft nu niet de route aan via Eindhoven, tenzij je een via-station opgeeft, omdat de reistijd nu langer is, maar zoals je zelf ook zegt moet wel die route genomen worden met dit ticket.
Reputatie 6
Badge +2
Ik vind dit een beetje ondoordacht, zeker ook omdat die route niet rechtstreeks rijdt.

Het route-assortiment (ticketvarianten) wordt bij werkzaamheden niet aangepast. Normaal is het de snelste route.
Ik vind het een beetje kinderlijk hoe deze organisatie zich opstelt t.o.v. hun klanten.

Reageer