beantwoord

Vraag over kosten

  • 29 januari 2021
  • 1 reactie
  • 108 Bekeken

Beste meneer/mevrouw, 

Ik heb afgelopen Donderdag 21 Januari voor een ticket betaalt vanaf Mook Molenhoek naar Nijmegen Lent. Dit koste €7,79. Deze bedrag had ik betaald voordat ik in de trein instapte en ik heb met mijn ov chipkaart gewoon in en uit gechecked.

Er staat nu een saldo van €8,58 onder 'Transacties' in Mijn NS van 21 Januari. Hoe kan dit? 

Ik wil niet dubbel betalen voor mijn reizen. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. 

Groet

Julia

icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 januari 2021, 11:30

Goedemorgen JPJ van Elst en welkom bij de NS Community!

Als ik het goed begrijp heb je een los ticket aangeschaft, vantevoren, voor een retour Mook Molenhoek naar Nijmegen Lent. Op het moment dat je gaat reizen zou je dan ook dat ticket moeten gebruiken om eventuele poortjes te openen. Zijn er geen poortjes, dan hoef (en kun) je niet in te checken.

Door in te checken met je OV-chipkaart ben je echter ook met je OV-chipkaart gaan reizen en zal er dus ook via je OV-chipkaart betaald zijn voor deze reis. Hoe dit bedrag hoger is geworden durf ik echter niet te zeggen, als je in- en uitgecheckt zou hebben op de bovenstaande stations, dan zou de prijs ook gelijk moeten zijn.

Het beste wat ik je kan adviseren is om contact op te nemen met onze Klantenservice. Geef dan ook het ticketnummer of ordernummer van het losse ticket, of het e-mailadres waarmee je die besteld hebt. Mijn collega's kunnen dan mee kijken naar de transactie met de OV-chipkaart en een eventueel dubbel betaalde reis compenseren.

De Klantenservice is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemorgen JPJ van Elst en welkom bij de NS Community!

Als ik het goed begrijp heb je een los ticket aangeschaft, vantevoren, voor een retour Mook Molenhoek naar Nijmegen Lent. Op het moment dat je gaat reizen zou je dan ook dat ticket moeten gebruiken om eventuele poortjes te openen. Zijn er geen poortjes, dan hoef (en kun) je niet in te checken.

Door in te checken met je OV-chipkaart ben je echter ook met je OV-chipkaart gaan reizen en zal er dus ook via je OV-chipkaart betaald zijn voor deze reis. Hoe dit bedrag hoger is geworden durf ik echter niet te zeggen, als je in- en uitgecheckt zou hebben op de bovenstaande stations, dan zou de prijs ook gelijk moeten zijn.

Het beste wat ik je kan adviseren is om contact op te nemen met onze Klantenservice. Geef dan ook het ticketnummer of ordernummer van het losse ticket, of het e-mailadres waarmee je die besteld hebt. Mijn collega's kunnen dan mee kijken naar de transactie met de OV-chipkaart en een eventueel dubbel betaalde reis compenseren.

De Klantenservice is telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Reageer