beantwoord

Vraag over: Samenreisticket Dagretour Dal – 2e klas

  • 8 December 2023
  • 11 reacties
  • 151 Bekeken

Ik heb voor morgen, twee Samenreisticket Dagretour Dal – 2e klas tickets gekocht.. een voor mij, een voor een vriend. Maar ik ben nu niet zeker.. had ik één samenreis ticket moeten kopen voor hem, en zelf gewoon inchecken met mijn OV? Of heb ik het wel goed gedaan met 2 samenreis tickets? Als het niet goed is, wat kan ik daar nog aan doen?

icon

Beste antwoord door Thom 8 December 2023, 21:03

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt niet samen met twee samenreistickets reizen. Een van u reist op een abonnement en moet inchecken. Zo te lezen bent u dat. en de ander mag dan mee op de samenreisticket. De tweede samenreisticket kunt u voor een andere reis gebruiken of weggeven.

U kunt niet samen met twee samenreistickets reizen. Een van u reist op een abonnement en de ander mag dan mee op de samenreisticket. De tweede samenreisticket kunt u voor een andere reis gebruiken of weggeven.

 

Maar de 2e ticket is al gemaakt voor morgen, op het traject venlo > amsterdam. Die kan ik toch niet gebruiken op een andere dag?

Reputatie 7
Badge +4

Nee, een andere datum kan niet meer als u die al heeft ingevuld, de datum staat vast als u die hebt ingevuld. U bent die tweede  ticket dus kwijt in de praktijk. Het was verstandiger geweest zich even in de voorwaarden te verdiepen, ;-)

Met twee mensen gratis reizen bestaat niet, er is ook hier geen gratis bier, ;-) De actie is bedoeld voor reizigers met een abonnement die nu gratis iemand mogen meenemen. Nette actie lijkt me.

Nee, de datum staat vast als u die hebt ingevuld. U bent die ticket dus kwijt in de praktijk. Het was verstandiger geweest zich even in de voorwaarden te verdiepen, ;-)

Met twee mensen gratis reizen bestaat niet, er is ook hier geen gratis bier, ;-) De actie is bedoeld voor reizigers met een abonnement die nu gratis iemand mogen meenemen. Nette actie lijkt me.

Uiteraard heb ik ook een geldig abonnement waar ik voor betaal. Had de tickets aangemaakt op mijn account dus ik ging er van uit dat ik bij samenreizen bij "personen" 2 moest aanklikken, want tjah.. we zijn met z'n 2en.

 

Niet dat ik met korting probeer te reizen zonder abonnement of iets dergelijks.

Reputatie 7
Badge +4

Ik leg u uit hoe het werkt, er is geen suggestie van mijn kant. Daar is ook geen aanleiding toe.

Ter correctie: Is niet gratis meereizen, is met 40% korting.

Maar dan weet ik helaas voldoende.

Reputatie 7
Badge +3

Uiteraard heb ik ook een geldig abonnement waar ik voor betaal. Had de tickets aangemaakt op mijn account dus ik ging er van uit dat ik bij samenreizen bij "personen" 2 moest aanklikken, want tjah.. we zijn met z'n 2en.

Zo werkt het dus niet. De abonnementhouder reist op het eigen abonnement dmv in en uitchecken met de OV-chipkaart en de andere persoon schaft een Samenreisticket aan (of laadt Samenreiskorting op een eigen OV-chipkaart). Het is dus altijd een combinatie van ingecheckt abonnement + Samenreisticket/korting. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou gewoon contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Wellicht zijn ze coulant en is er toch iets mogelijk.

Zeker als ze kunnen zien dat het ticket op dezelfde naam staat als de abonnementhouder. Waarom zou iemand dan zo'n ticket kopen? Je hebt er nooit voordeel van, want je krijgt die 40% korting sowieso al met je abonnement.

Jep.. ik snap hem.. logisch ook, had de ticket misschien niet moeten kopen bij vermoeidheid. Zonde van de 35 euro.

Ik zou gewoon contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Wellicht zijn ze coulant en is er toch iets mogelijk.

 

Ben ze al aan het bellen.. wachten tot ze opnemen nu. Laten we hopen dat ze coulant zijn. 

 

"Zeker als ze kunnen zien dat het ticket op dezelfde naam staat als de abonnementhouder. Waarom zou iemand dan zo'n ticket kopen? Je hebt er nooit voordeel van, want je krijgt die 40% korting sowieso al met je abonnement." Dat is zeker waar.. ik laat de uitkomst hier wel weten.

Ik zou gewoon contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Wellicht zijn ze coulant en is er toch iets mogelijk.

Zeker als ze kunnen zien dat het ticket op dezelfde naam staat als de abonnementhouder. Waarom zou iemand dan zo'n ticket kopen? Je hebt er nooit voordeel van, want je krijgt die 40% korting sowieso al met je abonnement.

Het is opgelost!

De lieve mensen van NS hebben mij de volgende oplossing geboden:

Ik heb één coupon ontvangen voor een gratis daluren retour ticket.

Dus de volgende keer betaald mijn mede-reiziger niet, dus dan klopt het weer.

 

Bedankt voor de antwoorden allemaal, fijn weekend!

Reageer