beantwoord

Vraag studentenreisproduct

• 12 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 338 Bekeken

Hai, aankomend jaar ben ik student met (natuurlijk) een studentenreisproduct. Stel, ik studeer in Amsterdam. Geldt het gratis reizen (van een weekabonnement) dan alleen van mijn woonplaats naar Amsterdam en terug, of vanaf waar dan ook naar waar dan ook? Ik kan het antwoord niet vinden. Misschien dat ik nu al zoveel gezocht heb dat ik over het antwoord heen lees, maar goed. Geldt het gratis reizen door heel Nederland of alleen voor het traject tussen woonplaats en studeerplaats? :?
icon

Beste antwoord door Tochjo 12 augustus 2017, 19:17

Met een weekabonnement mag u van maandagochtend 4.00 uur tot zaterdagochtend 4.00 uur onbeperkt reizen met trein, bus, tram en metro; u bent dus niet gebonden aan een vast traject. Buiten die tijden reist u met korting, die eveneens in heel Nederland geldig is.

Meer informatie over het studentenreisproduct vindt u op www.studentenreisproduct.nl.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Met een weekabonnement mag u van maandagochtend 4.00 uur tot zaterdagochtend 4.00 uur onbeperkt reizen met trein, bus, tram en metro; u bent dus niet gebonden aan een vast traject. Buiten die tijden reist u met korting, die eveneens in heel Nederland geldig is.

Meer informatie over het studentenreisproduct vindt u op www.studentenreisproduct.nl.

Ik ben bekend met de site, maar ik heb het daar niet kunnen vinden. (Kan zijn dat ik eroverheen gekeken heb)
Als ik u dus goed begrijp, kan ik van maandagochtend 4.00 uur tot zaterdagochtend 4.00 uur gewoon gratis onbeperkt heel het land door crossen bij wijze van spreken?
Badge +3
Dat klopt. De gedachte is natuurlijk wel dat u een groot deel van die tijd aan (het reizen van en naar) uw studie besteedt 🙂
Reputatie 7
Badge +4
De leraren haal je er ook zo uit he,:D.
Badge +3
Studentenreisproduct is landelijk dus reis je rot GalileoGalilei ook in BTM (bus, tram, metro).

Leve de vroegere ministers Ritzen en Deetman (en wijlen Pim Fortuyn die directeur was bij wat nu DUO heet)!

Wat heb ik daar veel plezier van gehad zeg, toentertijd. Nu is de keuze wel week of weekend, maar dan nog valt er te genieten van je studententijd hoor! Toen noemden we het 'elkaar opzoeken' (en indien nodig een fiets jatten) en nu heet dat 'IRL netwerken' en is er OV-fiets. :P

Leuk artikel overigens hier. Bij een eerder studentenprotest (dat moet rond 1990 geweest zijn) was het geen enkel probleem om meteen 100 extra bussen te regelen vanuit alle uithoeken van het land. Kan NS een puntje aan zuigen.

Maar goed... Je vraag is beantwoord 😃
😃 Bedankt voor de antwoorden. Natuurlijk zal ik grotendeels reizen van en naar mijn studieplek (:P), maar dan weet ik dat ik gewoon op een vrije donderdag of zo gratis naar een grote stad kan of zo (natuurlijk voor het bezoeken van een uiterst educatief museum 😛 ). De site van het studentenreisproduct was daar niet al te duidelijk over, helaas.

Reageer