Heb het overzicht bekeken of dit ook in de juiste periode is gedaan, dus ik heb één reis gemaakt in de daarvoor geldige 2-maands periode en NIET per ongeluk twee.
Nu wou ik het keuzedag die 1 jaar geldig is gebruiken maar bij de poging deze op het station op te halen , kreeg ik de melding dat er geen keuzedagen meer waren. Ik heb de geplande reis toch gemaakt alleen nu wel ten koste van het saldo op de kaart.
Ik neem aan dat de NS mijn gegevens kan checken en dan de kosten van mijn laatste reis weer terugboeken op mijn OC-chip kaart of zou dat te veel moeite zijn ?
Beste antwoord door Hertog
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de keuzedagen wel eens opgehaald kunnen zijn bij een automaat in de supermarkt of welke andere winkel dan ook.
Bij de eerste keer ophalen is dan de "jaardag" ook meteen ongemerkt op de OV-chipkaart gezet en dus inmiddels (na gebruik van de eerste keuzedag) gebruikt voor een "gewone" treinrit.
Dit was - zeker in het begin, een jaar geleden - een heel veel voorkomend probleem.
Sindsdien is er - ook op dit forum - regelmatig op gehamerd de keuzedage op te halen bij de NS kaartautomaat, omdat dat veel overzichtelijker met een afzonderlijke knop voor het ophalen van zo'n dag.
Ik wil beslist niet zeggen dat het op deze manier is gebeurd - ik kan het immers niet controleren - maar gezien de ervaringen en de vele klachten van vele gebruikers van keuzedagen, zou het mij niets verbazen dat dat de oorzaak is dat de 7e keuzedag al is opgebreikt.
Bekijk origineel
Bij de eerste keer ophalen is dan de "jaardag" ook meteen ongemerkt op de OV-chipkaart gezet en dus inmiddels (na gebruik van de eerste keuzedag) gebruikt voor een "gewone" treinrit.
Dit was - zeker in het begin, een jaar geleden - een heel veel voorkomend probleem.
Sindsdien is er - ook op dit forum - regelmatig op gehamerd de keuzedage op te halen bij de NS kaartautomaat, omdat dat veel overzichtelijker met een afzonderlijke knop voor het ophalen van zo'n dag.
Ik wil beslist niet zeggen dat het op deze manier is gebeurd - ik kan het immers niet controleren - maar gezien de ervaringen en de vele klachten van vele gebruikers van keuzedagen, zou het mij niets verbazen dat dat de oorzaak is dat de 7e keuzedag al is opgebreikt.