beantwoord

Waar kan ik de datum op mijn verzilverde eticket wijzigen?

• 24 mei 2019
  • 16 reacties
  • 337 Bekeken

Ik heb een eticket van de AH dat ik vandaag wil gebruiken. Na het verzilveren van het ticket zag ik in de NS app dat ik per ongeluk de datum van morgen heb aangetikt. Kan ik dit nog laten veranderen? Ik heb het ticket vandaag nog nodig.
icon

Beste antwoord door iMark 24 mei 2019, 12:20

Het is heel vervelend maar een ticket dat verzilverd is kan niet worden gewijzigd of terugbetaald.
Bekijk origineel

16 reacties

Badge +3
Het is heel vervelend maar een ticket dat verzilverd is kan niet worden gewijzigd of terugbetaald.
Wat een service
Beste Houhoi, welkom bij de Community.

Wat iMark aangeeft klopt. Helaas is het niet mogelijk om de datum aan te passen. Je ticket kan je morgen gebruiken. Als je vandaag wilt reizen, zal je een nieuw ticket moeten kopen.
Leuk hoe het werkt. Als ik de klantenservice bel willen ze me wel helpen. Gewoon een nieuwe code gekregen, totaal geen probleem.
Badge +3
Natuurlijk fijn dat het geregeld is. Maar het is niet volgens de spelregels van de e-tickets zoals door NS keer op keer wordt gecommuniceerd via dit forum.

Ik heb niets tegen coulance maar dan moet er wel een lijn in te ontdekken zijn. Ik vind het ook prima wanneer NS zou zeggen dat je altijd met de Klantenservice kunt bellen om een nieuwe code te krijgen.
Snap ik. Maar het is een kleine moeite voor een goede service. Ik ben er iig erg mee geholpen.

Bedankt voor jullie reacties.
Fijn dat de medewerker die je sprak coulant was.

In dit geval is het goed afgelopen. Een volgende keer even extra checken of alles klopt voordat je de bestelling definitief maakt.

Goede reis toegewenst!
Badge +3
Kan iemand eens namens NS uitleggen in welke gevallen er wel coulant wordt omgegaan met fouten met e-tickets en wanneer niet? Op deze manier lijkt het verdacht veel op willekeur en dat kan niet de bedoeling zijn. Hoezeer ik @Houhoi de coulante houding van NS ook gun.

Helpt het als je huilt aan de telefoon? Of juist niet? Krijg je nooit je geld terug of een nieuwe code wanneer je boos wordt? Krijg je eerder een nieuwe code van een man of een vrouw? Zo maar wat vragen.
Nu wordt de klant eens op 1, 2 en 3 gezet en is het weer niet goed ! 😊
Of er coulance toegepast wordt ligt aan de situatie die wordt ingeschat door de collega die het afhandelt. Wel of niet huilen maakt daarbij niet uit 😉. Zelf wil ik wel vaak coulant zijn als ik bijvoorbeeld zie dat het e-ticket nog niet geopend is, twee tickets besteld zijn die precies hetzelfde zijn of wanneer er een dagretour van €19,- is gekocht en er per ongeluk een heel kort traject is ingevuld.
Reputatie 7
Badge +3
Etickets zijn één grote fraude boel aan het worden. Laat die mensen gewoon een kaartje in de automaat kopen.
@Tamzin Dat is gedeeltelijk waar, het is niet zo dat gedupeerden en fraudeurs op 1 hoop gegooid kunnen worden. Maar het begint bij het feit dat je weigert en blijft weigeren om je klanten op een eerlijke wijze te informeren/waarschuwen. Het is het een of het ander. Nu maar hopen dat de aangekondigde verbeterde versie snel wordt ingevoerd en inderdaad gaat werken.

@iMark ga naar de pagina bij NS waar je de couponcode van de AH daluren dagkaart kunt verzilveren. Je zult dan dit keer eens overzichtelijk de voorwaarden kunnen aantreffen. Maar helaas, hetgeen je beweert, zul je daar niet aantreffen. Toeval ?
Badge +3
Prachtig allemaal. Maar het blijft een loterij.
Zeker niet prachtig, wel treurig.
Badge +3
@iMark ga naar de pagina bij NS waar je de couponcode van de AH daluren dagkaart kunt verzilveren. Je zult dan dit keer eens overzichtelijk de voorwaarden kunnen aantreffen. Maar helaas, hetgeen je beweert, zul je daar niet aantreffen. Toeval ?
Je mag kiezen, want ah.nl/ns en ns.nl/ah spreken elkaar volkomen tegen.

Dus bij controle de voorwaarden tonen zoals het jou uitkomt.. Een HC/conducteur zal waarschijnlijk zijn/haar schouders ophalen, en zeggen "oh jee, alweer?!" en je vervolgens een goede reis wensen.

Reageer