beantwoord

Waar koop ik een kaartje voor Rotterdam CS - Rotterdam Stadion?

• 15 juli 2015
  • 9 reacties
  • 953 Bekeken

Ik kan geen eticket kopen via internet als ik Rotterdam-Centraal naar Rotterdam-Stadion moet.
Waar kan ik een ticket voor dit traject kopen ?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 15 juli 2015, 18:24

Omdat Rotterdam Stadion alleen wordt opgesteld bij grootschalige evenementen is het kopen van een eticket niet mogelijk. Wanneer dit station open is en wij treinen laten rijden is het toegestaan om een eticket te kopen met als bestemming Rotterdam Zuid. Dit station ligt in dezelfde tariefzone en zal worden geaccepteerd als geldig vervoerbewijs (van en) naar Rotterdam Stadion.

Ik heb net bevestiging binnen dat het station Rotterdam Stadion 23/07 geopend zal zijn rond het evenement/voetbalwedstrijd Feyenoord-Southampton, aanvang 20:00. Vanaf 18:03 zullen de meeste treinen die vanaf Rotterdam Centraal in de richting Dordrecht vertrekken stoppen bij het stadion. Dat geldt uiteraard ook voor treinen vanuit Dordrecht richting Rotterdam Centraal.

Vanzelfsprekend zullen op de Open Dag van Feyenoord (zondag a.s.) ook treinen op Rotterdam Stadion stoppen. Alle tijden zijn inmiddels verwerkt in de reisplanner op www.ns.nl
Bekijk origineel

9 reacties

Er rijden volgens de reisplanner geen treinen standaard naar Stadion, derhalve zal een kaartje kopen naar dat station niet mogelijk zijn.
Je kunt daar (buiten CICO) toch alleen komen met een combikaart? Wedstrijd + Reis voor onze relschoppers. Uitchecken, en inchecken na de wedstrijd, gaat via mobiele CICO-palen. Normaal stopt de trein daar niet, alleen bij evenementen.
het is voor nu zondag 19 juli open dag in het feyenoord stadion.
Wij komen van Belgie met trein tot in Rotterdam Centraal en tot daar is ons ticket ok maar om van Rotterdam Centraal naar Rotterdam Stadion te geraken zou een ticket 2u20 kosten maar kan het niet online kopen.
Misschien daar in het station of zo wel?
er zouden nu zondag elk half uur een trein zijn en ik vind de uurregeling wel op reisplanner maar om een ticket aan te kopen kan men Rotterdam Station niet vinden op de lijst van stations....
het is voor nu zondag 19 juli open dag in het feyenoord stadion.
Wij komen van Belgie met trein tot in Rotterdam Centraal en tot daar is ons ticket ok maar om van Rotterdam Centraal naar Rotterdam Stadion te geraken zou een ticket 2u20 kosten maar kan het niet online kopen.
Misschien daar in het station of zo wel?

Anders kun je ook met de tram naar De Kuip. Het gaat vast lukken op Rotterdam Centraal, ik zou het daar regelen.
Reputatie 1
Badge
KIJK op de reisplanner,. beste Bels: jullie trein passeert zelfs dat stadion+halte, zonder stop. Dus kijk op de reisplanner of er ook een verbinding is vanaf DORDRecht, want daar stopt je trein wel. Evenwel is je biljet toch niet geldig, omdat vanwege het geen gewone statie zijnde, er een speciaal tarief geldt, dit is tevens de uitleg van waarom niet online.
Uiteraard, jullie hebben deLIJN, wij hebben allerlei stadsvervoer, kan je er wel geraken per RET bus of tram. Evenals bij jullie is er een nationale reisplanner 9292.nl (dat was ooit het telefoonnr en jaar van begin) die uitspuugt hoe de reis dan zou moeten gaan. Je kan OOK in Dordtrecht overstappen, stoptrein, op Rtm ZUID afstappen en dan is het maar kort wandelen. Dan geldt je NMBS-biljet gans de rit, vermits het allemaal op de betaalde route ligt.
Omdat Rotterdam Stadion alleen wordt opgesteld bij grootschalige evenementen is het kopen van een eticket niet mogelijk. Wanneer dit station open is en wij treinen laten rijden is het toegestaan om een eticket te kopen met als bestemming Rotterdam Zuid. Dit station ligt in dezelfde tariefzone en zal worden geaccepteerd als geldig vervoerbewijs (van en) naar Rotterdam Stadion.

Ik heb net bevestiging binnen dat het station Rotterdam Stadion 23/07 geopend zal zijn rond het evenement/voetbalwedstrijd Feyenoord-Southampton, aanvang 20:00. Vanaf 18:03 zullen de meeste treinen die vanaf Rotterdam Centraal in de richting Dordrecht vertrekken stoppen bij het stadion. Dat geldt uiteraard ook voor treinen vanuit Dordrecht richting Rotterdam Centraal.

Vanzelfsprekend zullen op de Open Dag van Feyenoord (zondag a.s.) ook treinen op Rotterdam Stadion stoppen. Alle tijden zijn inmiddels verwerkt in de reisplanner op www.ns.nl
Dank u voor de informatie.
Ik heb al een eticket gekocht van antwerpen-naar Rotterdam-Centraal. Dus dien ik nog een ticket te kopen van Rotterdam-Centraal naar Rotterdam-Zuid ?
Reputatie 6
Badge
Nee, je mag overal tussen Antwerpen en Rotterdam Centraal uitstappen. Sorry voor de late reactie 😛

(Het is trouwens wel nog steeds relevant.)

Reageer