beantwoord

Waar vind ik informatie over automatisch opladen?

Ik las weer een hele tijd geleden op de site van NS dat er een optie bestaat het saldo op je OV-chipkaart automatisch met een door jou vooraf vastgesteld bedrag te laten verhogen door NS, zodat je niet meer gehaast in de rij bij de kaartautomaat hoeft te staan terwijl je je trein ziet vertrekken 🙂 Het werkt als volgt: wanneer je saldo na reizen ontoereikend is geworden (onder de 10 euro dus neem ik aan) voor een nieuwe treinreis, wordt deze door NS automatisch opgeladen met een door jou bepaald bepaald bedrag, bijvoorbeeld 20 euro.
Weet iemand of deze optie nog bestaat en zo ja, waar ik deze kan vinden in Mijn NS? Dank voor jullie hulp!
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 augustus 2014, 10:18

U spreekt over automatisch opladen. Dat wordt niet door NS aangeboden, maar door TLS, het bedrijf achter de OV-chipkaart. Het werkt dan ook bij alle vervoerders.

Meer informatie vindt u op deze pagina.

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
U spreekt over automatisch opladen. Dat wordt niet door NS aangeboden, maar door TLS, het bedrijf achter de OV-chipkaart. Het werkt dan ook bij alle vervoerders.

Meer informatie vindt u op deze pagina.
Achja, dat klopt en is ook veel logischer natuurlijk. Ik herken de webpagina meteen al 🙂 Heel erg bedankt voor de link hoor, top!
Badge
Ik zie dat Tochjo je inmiddels heeft doorgewezen naar de website van OV-chipkaart. Bedankt Tochjo! Via deze link kun je meer informatie vinden over het automatisch opwaarderen.

Ik kan er nog kort wat informatie over geven: Elke keer als je saldo onder € 0 komt, wordt automatisch een bedrag van je bankrekening naar je OV-chipkaart overgeschreven. Je kunt kiezen uit een oplaadbedrag van € 10, € 20 of € 50, afhankelijk van je voorkeur.
Ik heb het automatisch opladen inmiddels ingesteld en hoef het enkel nog op te halen bij een ophaalpunt.
Maar ik vraag me nu nog iets af:
Het saldo wordt pas opgewaardeerd als het onder de 0 euro geraakt. Maar voor reizen met NS moet er minstens 10 euro opstaan wil je kunnen inchecken. Betekent dit dat ik dus soms alsnog mijn saldo zelf moet opladen bij een kaartautomaat op het station als ik wil gaan inchecken bij een treinvervoerder (nl. als het saldo tussen de 0,01 en 9,99 euro is)? Dat zou wel een beetje zonde zijn toch, na al dit gedoe om deze optie ingeschakeld te krijgen..
Je zou ook bij OV-Chipkaart kunnen aangeven dat je je saldo telkens automatisch wil opladen, als dit bv onder de 10 euro komt. Hiervoor adviseer ik je contact op te nemen met OV-Chipkaart.
Badge +3
Het saldo wordt pas opgewaardeerd als het onder de 0 euro geraakt. Maar voor reizen met NS moet er minstens 10 euro opstaan wil je kunnen inchecken. Betekent dit dat ik dus soms alsnog mijn saldo zelf moet opladen bij een kaartautomaat op het station als ik wil gaan inchecken bij een treinvervoerder (nl. als het saldo tussen de 0,01 en 9,99 euro is)?
Nee. Als het saldo bij inchecken onvoldoende is, zal automatisch worden opgeladen. Desnoods met meerdere keren tien euro.
Ok, dat is erg prettig Tochjo. Bedankt voor uw hulp en duidelijke antwoorden.
@Stephan, dan laat ik het voorlopig toch maar zo, en ga bekijken hoe goed het werkt voor me op deze manier, want anders kost het me opnieuw weer een hoop geregel met formulieren en moeilijke klantenservice.. Maar ook zeer bedankt voor je reactie natuurlijk!

Reageer