beantwoord

Waar vind ik mijn klantnummer in "Mijn NS"?

• 11 maart 2014
  • 16 reacties
  • 3897 Bekeken

icon

Beste antwoord door Stephan NS 12 maart 2014, 11:21

Beste koetszy,

Onder "Mijn facturen" kun je een factuur openen. Hier kun je vervolgens, bovenaan de factuur, je klantnummer terugvinden. Ook op het blad Spoor kun je inderdaad het klantnummer terugvinden.
Ik begrijp dat je contact hebt gehad met de Klantenserivce over het ontvangen van Spoor. Heb je de laatste versie toegestuurd gekregen? Ik adviseer je de komende tijd in de gaten te houden of je het volgende nummer van Spoor wel ontvangt.

Indien je een zakelijk abonnement hebt, is het helaas niet mogelijk om Spoor te ontvangen. Spoor is enkel voor klanten met een particulier abonnement. Misschien is de Spoordeelwinkel dan wel een alternatief; ook hier kun je veel acties en uitjes terugvinden.

Met vriendelijke groet,

Stephan
Bekijk origineel

16 reacties

Leuke vraag koetszy.
Ik heb me zojuist kleurenblind zitten zoeken op mijn eigen "MijnNS" account en heb mijn klantnummer nergens kunnen vinden.
Toen dacht ik de plak te weten, n.l. op mijn OV-chipkaart. Doch helaas, alleen maar het kaartnummer.
Uiteindelijk vond ik mijn klantnummer in het adresveld van het blad SPOOR.

Misschien toch een idee voor NS om dat klantnummer ook ergens in "MijnNS" te vermelden, bij "mijn gegevens", bijvoorbeeld.

Er zal tijdens een telefonisch contact maar eens naar worden gevraagd. Zit je toch met een mond vol tanden.

Een hele goeie, Koetszy. En een mooie klus voor de moderatoren, lijkt mij zo.

Leuke vraag koetszy.
Ik heb me zojuist kleurenblind zitten zoeken op mijn eigen "MijnNS" account en heb mijn klantnummer nergens kunnen vinden.
Toen dacht ik de plak te weten, n.l. op mijn OV-chipkaart. Doch helaas, alleen maar het kaartnummer.
Uiteindelijk vond ik mijn klantnummer in het adresveld van het blad SPOOR.

Misschien toch een idee voor NS om dat klantnummer ook ergens in "MijnNS" te vermelden, bij "mijn gegevens", bijvoorbeeld.

Er zal tijdens een telefonisch contact maar eens naar worden gevraagd. Zit je toch met een mond vol tanden.

Een hele goeie, Koetszy. En een mooie klus voor de moderatoren, lijkt mij zo.

Bedankt voor je antwoord, ik had ook al even gezocht.... En ik weet dat het achterop "Spoor" staat, maar die ontvang ik om onbegrijpelijke redenen niet...
Iedereen die een abonnement heeft krijgt in principe het blad SPOOR toegestuurd.
Nu jij het kennelijk niet ontvangt zou je contact kunnen opnemen met de [b] Klantenservice [/b[ om e.e.a. te regelen.

Heb je een zakelijk abonnement (Business Card bijv.) dan kun je contact opnemen met NS Zakelijk; te bereiken via telefoonnummer 030 - 300 11 11 (op werkdagen, tussen 8.00 uur en 18.00 uur) of via e-mail: NSZakelijk@ns.nl

Gr. Hans
Per post
en u kunt het per mail vragen
en bij de adres drager van spoor als u die ontvangt
Per post
en u kunt het per mail vragen
en bij de adres drager van spoor als u die ontvangt

Beste Désiréee

Heb je gelezen dat Koetszy het blad Spoor niet ontvangt?
En wist u dat in de colofon van het blad voor contact uitsluitend geadviseerd wordt per telefoon of per brief contact op te nemen?
Een e-mail adres wordt nergens vermeld - ook niet in "SPOOR".

Mocht u over een e-mail adres beschikken, houden we ons daar altijd voor aanbeveolen uiteraard.

Vr.gr
Hans
Reputatie 1
Goedenavond Koetszy,

Waar heb je je klantnummer voor nodig? Je kunt deze inderdaad vinden op de Spoor, boven je adres.

Aangezien alle klanten tegenwoordig een OV chipkaart met een uniek nummer hebben is de toevoeging van het klantnummer op de kaart niet meer nodig. Aan de hand van het OV chipkaartnummer kan de Klantenservice je altijd terugvinden.

Hopelijk ben je zo voldoende geholpen.
Goedenavond Koetszy,

Waar heb je je klantnummer voor nodig? Je kunt deze inderdaad vinden op de Spoor, boven je adres.

Aangezien alle klanten tegenwoordig een OV chipkaart met een uniek nummer hebben is de toevoeging van het klantnummer op de kaart niet meer nodig. Aan de hand van het OV chipkaartnummer kan de Klantenservice je altijd terugvinden.

Hopelijk ben je zo voldoende geholpen.

En dan de hamvraag:
Hoe vind je dat klantnummer als je SPOOR niet ontvangt?

Reputatie 1
Beste Hans,

Ik probeerde duidelijk te maken dat het klantnummer dus niet van belang is...

Maar mocht je persé je klantnummer willen weten zou ik zoals je zelf al aangeeft contact opnemen met NS Klantenservice.

Zelf heb ik bijzonder goede ervaringen met het Facebookteam van NS, te bereiken via http://www.fb.com/nederlandsespoorwegen Zij helpen je altijd bijzonder snel, vakkundig en vriendelijk op weg. Ik zou het dus langs deze weg vragen.
Reputatie 1
Ook voor het melden van het niet ontvangen van Spoor kun je hier terecht.
Beste Hans,

Ik probeerde duidelijk te maken dat het klantnummer dus niet van belang is...

Maar mocht je persé je klantnummer willen weten zou ik zoals je zelf al aangeeft contact opnemen met NS Klantenservice.

Zelf heb ik bijzonder goede ervaringen met het Facebookteam van NS, te bereiken via http://www.fb.com/nederlandsespoorwegen Zij helpen je altijd bijzonder snel, vakkundig en vriendelijk op weg. Ik zou het dus langs deze weg vragen.

Voor jou is een klantnummer niet van belang.
Voor Koetszy om een of andere reden kennelijk wel, anders zou hij die vraag niet stellen.
Daar hoef jij dan niet zo neerbuigend over te doen.
Wat jij niet belangrijk vindt, kan iemand anders juist wel belangrijk vinden.
Reputatie 1
Beste Hans,

Ik weet niet hoe je er bij komt dat ik 'neerbuigend' doe, maar als het zo overkomt mijn welgemeende excuses.

Ik probeer enkel een concreet antwoord te geven. Heb ook koetszy op weg geholpen voor het geval hij zijn klantnummer echt graag wil weten.

Ik heb ook gevraagd waar hij het voor nodig had omdat ik hem dan wellicht directer op weg kon helpen. Wellicht wordt er bij het één of andere aanvraagformulier nog om gevraagd? Dat zou niet handig zijn...

Voor nu zeg ik: welterusten!

Ook voor het melden van het niet ontvangen van Spoor kun je hier terecht.

Beste NS
Ik ben nieuw op dit forum en lees hier dat ik kan melden dat ik Spoor niet heb ontvangen.
Sinds een paar jaar heb ik in kortingskaart en op mijn oude adres ontving ik atijd spoor.
Na mijn verhuizing vorig jaar krijg ik dat blad niet meer en mijn verhuizing is toch gemeld.
Kunt u ervoor zorgen dat ik het blad weer krijg?
Bij voorbaat dank.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het ook even telefonisch aangekaart maar daar konden ze me niet helpen. Het gebeurt zelden dat ik telefonisch goed geholpen word (ligt gedeeltelijk aan mij) daarom probeer ik dat meestal niet meer.

Ik ontvang Spoor niet, volgens de klantenservice wel. Er wordt nu een nieuwe poging gedaan te achterhalen waarom dat is.

Het klantnummer zou ik graag willen omdat dat inderdaad op bepaalde formulieren wordt gevraagd.

Bedankt voor de Facebooktip, dat kan ik ook nog eens proberen.

Groet
Beste koetszy,

Onder "Mijn facturen" kun je een factuur openen. Hier kun je vervolgens, bovenaan de factuur, je klantnummer terugvinden. Ook op het blad Spoor kun je inderdaad het klantnummer terugvinden.
Ik begrijp dat je contact hebt gehad met de Klantenserivce over het ontvangen van Spoor. Heb je de laatste versie toegestuurd gekregen? Ik adviseer je de komende tijd in de gaten te houden of je het volgende nummer van Spoor wel ontvangt.

Indien je een zakelijk abonnement hebt, is het helaas niet mogelijk om Spoor te ontvangen. Spoor is enkel voor klanten met een particulier abonnement. Misschien is de Spoordeelwinkel dan wel een alternatief; ook hier kun je veel acties en uitjes terugvinden.

Met vriendelijke groet,

Stephan
Bedankt voor de reactie, ik heb inmiddels via Eva een mail gestuurd en ook antwoord gekregen (best snel dus). Ik weet nu mijn klantnummer en de optie "Spoor ontvangen" is aangezet. Ik ben benieuwd. Overigens kan ik geen factuur openen, ik heb er namelijk geen in "Mijn facturen" staan.
Reputatie 1
Fijn te horen dat het allemaal goed is gekomen!

Reageer