beantwoord

Waarom accepteert poortje mijn digitale ticket niet?

• 14 december 2018
  • 4 reacties
  • 107 Bekeken

Beste,

Op 6 december kocht ik via de NS app een dagretour Westervoort-Arnhem voor die dag. Op de heenweg kon ik middels de QR code door de poortjes. Terug accepteerde de poortjes mijn e-ticket niet. Ik werd gedwongen achter een andere reiziger door het poortje te gaan.

Waarom werd mijn e-ticket niet geaccepteerd?
icon

Beste antwoord door Thom 14 december 2018, 14:13

Heeft u wel gebruik gemaakt van het poortje met scan ticket, meestal al de rechterkant bij het inchecken? Herkenbaar aan een doorzichtige plastic plaat. Bij een ander poortje zal uw ticket niet werken.

U had de zuil kunnen gebruiken om contact te maken met een medewerker die het poortje voor u had kunnen openen. U was dus niet gedwongen tot tailgaten. Het kan zelfs een boete opleveren.

Het niet accepteren komt soms voor als de code niet volledig zichtbaar is of als er vouwen doorheen zaten. Als de ticket voor die dag geldig is, waar ik van uit ga. Het is een Arrivatrein.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heeft u wel gebruik gemaakt van het poortje met scan ticket, meestal al de rechterkant bij het inchecken? Herkenbaar aan een doorzichtige plastic plaat. Bij een ander poortje zal uw ticket niet werken.

U had de zuil kunnen gebruiken om contact te maken met een medewerker die het poortje voor u had kunnen openen. U was dus niet gedwongen tot tailgaten. Het kan zelfs een boete opleveren.

Het niet accepteren komt soms voor als de code niet volledig zichtbaar is of als er vouwen doorheen zaten. Als de ticket voor die dag geldig is, waar ik van uit ga. Het is een Arrivatrein.
Badge
Niet alle poortjes zijn geschikt voor het scannen van de Aztec-code. Hiervoor gebruikt u een poortje met op-/bijschrift 'scan ticket', waarvan de kaartlezer een glazen paneeltje heeft. In ieder geval hoort het brede poortje aan het uiteinde van de rij poortjes hiervoor geschikt te zijn.

Mocht u bij zo'n poortje alsnog zijn gestrand, dan had u hulp in moeten roepen van een NS-medewerker op het station (indien aanwezig) of via één van de infozuilen. Tailgaten is nooit toegestaan.
Ik heb de e-ticket bij de zuilen van Arriva en de NS aangeboden. De ticket werd geaccepteerd maar ik kreeg geen toegang. Er verscheen een melding waarvan ik me de inhoud niet kan herinneren.
Reputatie 7
Badge +4
Er moet een mededeling komen dat de passage is toegestaan, en het poortje opent.

Reageer