beantwoord

Waarom geen geld terug bij ongebruikte kaartjes

  • 23 augustus 2017
  • 52 reacties
  • 2407 Bekeken

Reputatie 1
Op 2 augustus heb ik 2 zomertoer kaartjes gekocht voor 21 augustus. Op 17 augustus was ik van plan om met de trein naar Schiphol te gaan vanaf Leeuwarden. Ik moest om 10.00 uur op Schiphol zijn, dus zou ik kaartjes zonder korting kopen voor 17 augustus omdat ik niet in de daluren zou reizen. Op 3 augustus checkte ik de reisplanner om precies te zien hoe laat ik de trein moest nemen. Tot mijn schrik zag ik dat rondom Zwolle grote werkzaamheden aan het spoor plaatsvonden. Ik heb ns klantenservice gebeld en de situatie uitgelegd. Medewerker beaamde dit en ontraadde me met de trein te reizen die dag. Om restitutie te krijgen van de reeds gekochte kaartjes moest ik na 21 augustus bellen. Inmiddels vandaag gedaan, wat schetst mijn verbazing, het enige was NS kan doen is mij een nieuw kaartje geven, want misschien heb ik de e-ticket wel gebruikt. Waarom wordt er niet op 3 augustus meteen door jullienactie ondernomen? Dan wisten jullie zeker dat ik het kaartje niet had kunnen gebruiken. Ik vind dit gewoon een vorm van diefstal. Meneer die ikbaan de lijn had wilde me niet doorverbinden met leidinggevende, maar ik zou graag een uitleg willen waarom er tegenstrijdige berichten aan klanten worden gegeven en dat de klant daar ook nog de dupe van is. Het betrof Ordernummer

08500192
Mvg
Mark
icon

Beste antwoord door Stijn NS 24 augustus 2017, 11:42

Hallo Mark76, welkom op het NS Seriveforum.

Los van alle discussies over wat er al dan wel of niet mogelijk zou kunnen zijn met de systemen die wij gebruiken, heeft Robert B in zijn eerste reactie gelijk. Wij hebben niet de mogelijkheid om een e-ticket ongeldig te verklaren, nadat je het ticket hebt gedownload. Het is namelijk een toonkaart, wat op zichzelf geldig is in combinatie met een ID. Je hoeft (en kunt) er niet mee in te checken, waardoor wij het ticket ook niet kunnen blokkeren. Ook kunnen we daardoor niet controleren of het alsnog gebruikt is of niet. Hierdoor is een financiële restutite voor een e-ticket dat al is gedownload vrijwel nooit mogelijk.

Ik weet niet hoe de gesprekken die je met ons gehad hebt zijn verlopen, en als je iets is toegezegd tijdens het eerste gesprek wat uiteindelijk niet mogelijk blijkt te zijn, dan bied ik daarvoor bij deze mijn excuses aan. De oplossing die je vandaag is aangeboden is eigenlijk al een vrij coulante oplossing, maar is in weze ook een volledig restitutie. Weliswaar geen financiële compensatie, maar het kaartje wat je eerder hebt gekocht en niet hebt kunnen gebruiken, kun je op deze manier alsnog gebruiken op een andere datum naar keuze.
Bekijk origineel

52 reacties

Goed om te lezen Mark76! Een fijne dag gewenst 🙂.
Reputatie 1
Restitutie is binnen, hartelijk dank!
Als het al overgemaakt is, morgen 😃 Rare termen gebruiken jullie bij NS.
Intern is er helaas in de afhandeling iets niet goed gegaan. Excuses hiervoor. Fijn dat de restitutie inmiddels overgemaakt is. Geef je een gil wanneer het binnen is? Alvast bedankt!
Reputatie 1
Weet ik Trein D, maar er is telefonisch contact geweest met klantenservice die al bepaalde toezeggingen hadden gedaan, anders was ik dit topic niet begonnen.
Waarom moet dat getroll nou weer? Als een moderator aangeeft via een privebericht het een en ander te willen behandelen, dan mag je daar gewoon (tijdig) reactie op verwachten. Lijkt me niet meer dan normaal dat TS daarover zijn beklag doet hier.

Zoals Henk_NL ook al een keer signaleerde... breng TV camera mee, en NS gaat ineens in de hoogste versnelling ;)
Dan wordt mijn receptievriendinnetje weer boos 'U MAG HIER NIET FILMEN MENEER' 😞 Maar uiteindelijk bleek het inderdaad een effectieve keuze.
Reputatie 7
Badge
Sorry dat ik het zeg, maar volgende keer beter de voorwaarden lezen voordat je een e-ticket koopt.
(verder zeg ik niks meer in deze topic)
Reputatie 1
Maximaal 4 weken is er aangegeven
Nu nog het bedrag ontvangen, ook dat kan langzaam gaan.
Reputatie 7
Badge
Zoals Henk_NL ook al een keer signaleerde... breng TV camera mee, en NS gaat ineens in de hoogste versnelling 😉
Reputatie 1
Via Twitter beklag gedaan over trage respons en handeling van NS. Heeft geleid tot onmiddellijke uitbetaling van restitutie. Daarvoor dank! Wacht nog even opnde uiteindelijke ontvangst van het geld.
Reputatie 1
Bedankt Robert. Heb ik al vele malen gedaan. Ik wacht inmiddels al vanaf augustus op mijn restitutie.
Badge +3
Dit is bizar want ja, Klaas-Jan is zeker nog actief (ook op het forum want heb hem maandag nog gesproken hier)!

Stuur hem nogmaals een privé bericht via zijn profiel en vertel dat het om forum topic 38925 gaat.
Reputatie 1
Is Klaas-Jan nog werkzaam hier. Sinds 11 december niets meer van hem vernomen. Hij gaf aan 12 december de zaken op kantoor te regelen.
Klaas-Jan is doorgaans enkel aanwezig in het begin van de week, dat wil zeggen maandag, dinsdag & woensdag. Ik vind het vervelend dat hij afgelopen woensdag niet meer aan jouw case is toegekomen, maar hij zal tot komende maandag sowieso niet van zich laten horen. Ik heb hem bij deze in ieder geval nog een reminder gestuurd, ik ga ervan uit dat je maandag een bericht krijgt.
Reputatie 1
Hallo NS (maakt me niet uit wie). Inmiddels is deze post bijna 4 maanden oud en gaat inmiddels alleen maar over een belofte van 1 van de medewerkers om het geld te restitueren. Wellicht is het jullie strategie om iemand zolang aan het lijntje te houden totdat diegene vanzelf een keer ophoudt of wellicht de instructie van hoger hand. Wanneer dat zo is, ga je dan alsjeblieft schamen dat je hieraan meewerkt.
Ik heb het laten weten, Mark76. Excuses hiervoor.
Reputatie 1
Niets meer vernomen Thomas
Reputatie 7
Vandaag nog zal Klaas-Jan jou van een reactie voorzien Mark!
Reputatie 1
Enige tijd geleden reactie van Klaas Jan gehad dat het te lang duurt en er haast mee gemaakt wordt, sindsdien taal noch teken ontvangen van hem of iemand anders van NS. Voel me inmiddels enorm aan het lijntje gehouden door NS.
Reputatie 1
Hallo Miriam, bedankt voor je reactie. Heb vorige week een bericht van hem gehad.
Excuses Mark76, ik zal Klaas Jan even een bericht sturen!
Reputatie 1
@Iris NS. Heb je enig idee of Klaas Jan weer aanwezig is? Inmiddels hoor ik al twee maanden niets meer van jullie.
Reputatie 1
@Iris NS, dat klopt, bijna een maand geleden schreef hij in een privebericht dat hij het de volgende dag zou oppakken en alle details zou sturen. Sindsdien is het erg stil.
Hoi Mark,

ik zie dat Klaas-Jan zijn post inmiddels heeft aangepast met: "EDIT: Ik heb contact gehad met Mark en in dit geval zal er een vergoeding plaatsvinden".

Reageer