beantwoord

Waarom kaartje of abonnement voor de duurste route een optie? Vrije routekeuze kost hetzelfde.

• 2 april 2014
  • 8 reacties
  • 517 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Vrije routekeuze kost hetzelfde als de duurste route. Waarom wordt dan apart een kaartje voor de duurste route aangeboden? Misschien omdat er op een kaartje te weinig plaats is voor alle routes, en dus na aankoop minder duidelijk is dat de betreffende route valt onder de toegestane routes?

Nog gekker vind ik het dat dit ook voor een trajectabonnement geldt. Twee producten voor dezelfde prijs waarvan één zonder meer waardevoller is. Mensen die zich vergissen en per ongeluk een trajectabonnement voor de duurste route kopen zullen gaan vragen of ze het om mogen ruilen.

Zie ook https://forum.ns.nl/overige-producten-6/vraag-e-ticket-dringend-1225
icon

Beste antwoord door Inge NS 3 april 2014, 17:29

Met het vrije routekeuze kaartje kunnen reizigers elke trein op het traject nemen en op het laatste moment nog beslissen welke route met welke vervoerder het wordt. Dit is inderdaad tevens het duurste tarief. Ik durf helaas niet te zeggen waarom er ook nog een apart kaartje voor de duurste route wordt aangeboden. Bij de kaartautomaat staat wel duidelijk aangegeven dat de de vrije routekeuze even duur is als het duurdere traject.

Houders van een Jaartrajectabonnement behouden de vrije routekeuze die zij gewend zijn. Zij kunnen dus niet kiezen uit een goedkoper of duurder Jaartrajectabonnement. Klik hier voor meer info over Routekeuze en het digitaal oefenen bij de kaartautomaat.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar past je vraag het beste thuis.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Of is het geen apart product, en krijg je vrije routekeuze als je de keuzemogelijkheid van de duurste route selecteert?
Met het vrije routekeuze kaartje kunnen reizigers elke trein op het traject nemen en op het laatste moment nog beslissen welke route met welke vervoerder het wordt. Dit is inderdaad tevens het duurste tarief. Ik durf helaas niet te zeggen waarom er ook nog een apart kaartje voor de duurste route wordt aangeboden. Bij de kaartautomaat staat wel duidelijk aangegeven dat de de vrije routekeuze even duur is als het duurdere traject.

Houders van een Jaartrajectabonnement behouden de vrije routekeuze die zij gewend zijn. Zij kunnen dus niet kiezen uit een goedkoper of duurder Jaartrajectabonnement. Klik hier voor meer info over Routekeuze en het digitaal oefenen bij de kaartautomaat.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten. Daar past je vraag het beste thuis.
Reputatie 6
Badge +2
De onzinnige optie staat er nog steeds bij, bijv. op Amersfoort - Arnhem Centraal, zie https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=TVR. bijdragevandennis 201608
Ik zie je punt. Ik zal het bespreken.
Badge +3
@Klaas-Jan NS
Heb je dit al besproken? En wat waren de uitkomsten van het gesprek?

Zie ook: https://forum.ns.nl/overige-producten-6/reizen-met-arriva-en-ns-47274
Ik heb begrepen dat dit voorlopig niet op te lossen is, i.v.m. onderlingen afspraken met de regionale vervoerders die hun eigen tarieven bepalen. We moeten het dus scheiden. Het is overigens voor NS belangrijk dat dit soort 'muren' in de toekomst zo veel mogelijk worden afgebroken. We zetten hier ons tijdens overleggen zeer voor in.
Badge +3
Dat is niet echt een antwoord op de vraag. Er verschijnen nu steeds drie prijzen, afhankelijk van de reis. Optie C, vrije routekeuze, heeft altijd dezelfde prijs als de duurste optie. Dat is onhandig en verwarrend. Laat de duurste optie vervallen en geef twee keuzes: de goedkoopste en vrije routekeuze.

Hier een paar voorbeelden.

Ik snap dat dit het antwoord is wat je gewenst had, maar dit is toch helaas het antwoord. Ik zal je suggestie nogmaals doorgeven om deze optie te blokkeren.

Reageer