beantwoord

Waarom kan ik met een NS Fietskaart niet inchecken?

• 31 augustus 2015
  • 8 reacties
  • 1500 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Bij het kopen van een Fietskaartje in de NS automaat werd vermeldt dat ik niet moest vergeten om met dit kaartje in te checken. Het was echter onmogelijk om met mijn fietskaartje bij een CICO zuil in te checken.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 1 september 2015, 09:16

Een fietskaartje hoeft niet in- en uitgecheckt te worden.
Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Michiel. Dit zal gaan om een geautomatiseerde tekst die op de kaartautomaat staat, gebaseerd op de eenmalige OV-chipkaart.
Reputatie 6
Badge +1
Een fietskaartje hoeft niet in- en uitgecheckt te worden.
Dit zal gaan om een geautomatiseerde tekst die op de kaartautomaat staat, gebaseerd op de eenmalige OV-chipkaart.
Heb je al doorgezet, of dat dit kan worden aangepast wanneer je een Fietskaartje (of een ander soortgelijk product, zoals een hondenkaartje) in de automaat koopt en je daarmee niet hoeft in te checken?

Desnoods in kleine letters op het eenmalige Chipkaart zelf.

Het is erg verwarrend als er op de automaat staat, dat je met een eenmalige chipkaart moet inchecken, maar als je dat doet, je dan een foutmelding krijgt op de CICO.

Bedankt voor je suggestie. Deze aanpassing zal echter niet mogelijk zijn. Daarnaast zijn er bij onze Klantenservice vrijwel geen berichten (vragen of klachten) gekomen over deze werkwijze. Ik ga er dus vanuit dat het gebruik van de fietskaart niet tot problemen leidt.

In verband met toekomstige aanpassingen (gesloten poortjes e.d.) denk ik ook niet dat het wenselijk is dat wij dit nu nog gaan aanpassen.
Hoi Michiel, vandaag (3 jaar later) kocht ik ook een fietskaart bij de NS automaat. Ik moet zeggen dat ik het ook verwarrend vond dat er stond dat ik moest inchecken. Jouw suggestie om de boodschap weg te laten vind ik daarom een goed idee.
Jammer dat je dit ook zo ervaart Wolke. Zoals Sivan aangeeft is het niet mogelijk om dit aan te passen.

Is je reis verder wel goed verlopen?
Bedankt voor de snelle reactie!

Je zou zeggen dat de software aan te passen zou moeten zijn van de NS automaten.

Ja, mijn reis verliep rustig. Er was genoeg plek voor mijn fiets in de trein.
Goedemorgen Wolke!

Ik heb de suggestie doorgezet naar mijn collega's, maar ga er vanuit dat dit geen wenselijke aanpassing is omdat specifieke en/of extra informatie ook juist kan leiden tot verwarring. De aanpassing lijkt klein, maar vereist veel werk en gezien het feit dat we hier nog steeds weinig vragen of klachten over krijgen, verwacht ik niet dat het wordt doorgevoerd.

Reageer