beantwoord

Waarom staan in het overzicht NS keuzedagen maar 6 dagen ipv 7 ?

Ik zie in mijn overzicht keuzedagen maar 6 dagen staan terwijl ik er 7 mag verwachten toch ?

icon

Beste antwoord door Denice NS 8 juli 2020, 11:06

Hi Explorer. Welkom bij de Community!

Dat zou je inderdaad wel denken. Heb je je Keuzedagen misschien later in je contractjaar afgesloten? Dan kan het zijn dat er op dat moment al 1 verlopen was. Deze zal dan niet worden weergegeven. Dus bijvoorbeeld je contract start op 1 januari en je vraagt per 1 maart Keuzedagen aan, dan is er 1 reeds verlopen (januari-februari) die niet zal worden weergegeven.

Bekijk origineel

11 reacties

Hi Explorer. Welkom bij de Community!

Dat zou je inderdaad wel denken. Heb je je Keuzedagen misschien later in je contractjaar afgesloten? Dan kan het zijn dat er op dat moment al 1 verlopen was. Deze zal dan niet worden weergegeven. Dus bijvoorbeeld je contract start op 1 januari en je vraagt per 1 maart Keuzedagen aan, dan is er 1 reeds verlopen (januari-februari) die niet zal worden weergegeven.

ik heb daar nog een keer naar gekeken en wellicht dat het hem inderdaad daar in zit :

Ingangsdatum 17-01-2020
Geldig t/m

16-10-2020

wel beetje vreemd dat het maar 10 maanden loopt , staat me iets van bij dat dat te maken had met de wijziging per 2021 .

Ah! Dan zal dat het inderdaad zijn. Jouw abonnement is gestart op 17 oktober en loopt t/m 16 oktober (en zal daarna automatisch met een jaar verlengd worden). De Keuzedagen zijn per 17 januari toegevoegd. De Keuzedag van 17 oktober t/m 16 december was dus al verlopen op dat moment. Vandaar dat je 6 Keuzedagen ziet staan in plaats van 7. Als jouw contract op 17 oktober weer verlengd zal worden, krijg je uiteraard de volledige 7 dagen.

eh.. mijn abonnement is gestart op 17 jan , niet 17 okt ..

maar omdat ik blijkbaar maar een 10-maands contract heb is de 6 wel kloppend

Aangezien er geldig t/m 16 oktober staat is mijn vermoeden dat jouw Daluren abonnement (ooit) in oktober is gestart. Weet je wanneer de abonnementskosten afgelopen jaar/jaren bijvoorbeeld zijn afgeschreven? Als dit in oktober is geweest, dan is de start van het contractjaar dus oktober. Voor Dal Voordeel was dat vorig jaar € 52. En aangezien de Keuzedagen in januari zijn toegevoegd zou er in januari, ik ga even uit van 2e klas, zo'n € 22 afgeschreven moeten zijn.

Als de afschrijving van het abonnementsgeld dus in oktober is geweest dan loopt jouw contract van 17 oktober 2019 t/m 16 oktober 2020 en zal daarna automatisch verlengd worden. Maar ik wil het anders ook best voor je checken hoor :smile:  Dan ontvang ik in een privébericht graag je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode en huisnummer.

ah.. nou snap ik wat je bedoelt … mijn daluren abonnement is inderdaad in oktober gestart … en mijn keuzedagen heb ik in jan aangevraagd. En omdat de keuzedagen een onderdeel zijn van het dalurenabonnement heb ik er maar 6 gekregen.

Wij hebben een wijziging van u ontvangen voor het volgende abonnement:
OV-chipkaart: **** **** **** 4284
Abonnement: Dal Voordeel2e klas
Extra optie: Keuzedagen, 2e klas
Betaalwijze: per jaar
Prijs: € 26,00 per jaar
Te betalen bedrag tot de verlengingsdatum: € 22,29

Looptijd: Doorlopend
Ingangsdatum: 17 januari 2020
Verlengingsdatum: 17 oktober 2020
Totaal van de wijzigingen:
Totaal eenmalig te betalen: € 22,29

Mysterie opgelost :grinning:

ik ben dan wel benieuwd hoe dat gaat bij de verlenging .. want dan val ik nog deels in 2020 onder de oude regeling ( keuzedag per 2 maanden ) en deels in 2021 onder de nieuwe regeling ( keuzedagen per jaar ).
Maar goed dat wacht ik wel af

Badge +3

Voor okt 2020 - okt 2021 zal je de gebruikelijke 7 keuzedagen krijgen. Die van 2021 zouden heel het abonnementsjaar geldig moeten zijn (zoiets als de keuzedagen die wegens corona na 18 mei verstrekt zijn).

ok, helder, dank

dit topic kan afgesloten, maar ik weet niet hoe..

Strik erom! :wink:  We sluiten topics in principe niet af, zodat mensen met dezelfde vraag ook kunnen reageren.

Reageer