beantwoord

Waarom wordt bij de aanmaak van een e-ticket niet gecontroleerd op geboortedatum?

• 20 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 249 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Wanneer je een e-ticket wilt bestellen, wordt er o.a. gevraagd naar een geboortedatum.
Waarom geen melding, dat kinderen tot 12 jaar beter een Raillrunner kunnen aanschaffen?
Zo wordt reizen met de trein voor kinderen een e-ticket kopen wel erg duur!
(Hoe zit het eigenlijk met terugbetaling van het teveel betaalde bedrag?)

Andersom wordt bijvoorbeeld wel gemeld, dat een 12+ geen Railrunner kan aanschaffen:

icon

Beste antwoord door Laura B. NS 22 augustus 2016, 12:15

Terugkoppeling: Bij Reiziger 1 komt er alleen de volgende melding te staan zodra er gegevens worden ingevuld voor iemand die jonger is dan 12 jaar:

Maar wanneer Reiziger 1 (12 jaar of ouder) is ingevuld en vervolgens iemand jonger dan 12 bij Reiziger 2 wordt ingevuld komt de volgende meldig in beeld:

Ik heb het intern laten doorzetten naar de ontwikkelaars, zodat dit ook duidelijk in beeld komt voor Reiziger 1. De melding is er dus wel, maar nog niet optimaal. Daar wordt aan gewerkt!
Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb gelukkig al heel snel een reactie gekregen van de betreffende afdeling 🙂 Ik heb begrepen dat dit bij de eerst volgende update van onze webshop weer is opgelost. Blijkbaar is er tussentijds een (kleine) aanpassing geweest waardoor deze eerdere aanpassing weer was overschreven.
Hetzelfde als mijn vraag van gisteren. Blijkbaar boert NS er goed bij.
Michiel., ik begrijp wat je bedoeld. Ik heb er gelijk achteraan gezeten en wacht nog op een terugkoppeling. Je hoort dus nog van me.

Wat betreft het vergoeden van het verschil, dit zullen wij per situatie altijd even kunnen bekijken. Doorgaans zullen wij hier niet moeilijk over doen, maar dienen wel alles te controleren voordat we de beslissing maken. Degene die hier tegenaan is gelopen mag altijd even contact met onze Klantenservice opnemen.
Terugkoppeling: Bij Reiziger 1 komt er alleen de volgende melding te staan zodra er gegevens worden ingevuld voor iemand die jonger is dan 12 jaar:

Maar wanneer Reiziger 1 (12 jaar of ouder) is ingevuld en vervolgens iemand jonger dan 12 bij Reiziger 2 wordt ingevuld komt de volgende meldig in beeld:

Ik heb het intern laten doorzetten naar de ontwikkelaars, zodat dit ook duidelijk in beeld komt voor Reiziger 1. De melding is er dus wel, maar nog niet optimaal. Daar wordt aan gewerkt!
Niet meer dus
Ik heb er even naar gekeken. Vreemd dat die melding er nu niet meer is. Ik ga er achteraan!

Reageer