beantwoord

Waarom wordt de helft van de mogelijke reisadviezen tussen Amstel en Houten niet gegeven?

• 27 september 2014
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

Reisadvies 17.15 en 17.45 wordt gegeven. 17.30 niet. Is exact vergelijkbaar. Idem bij 9292
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 27 september 2014, 11:46

Welkom op het NS serviceforum Hans! Leuk dat je het hebt gevonden. Ik zie dat je al goed op weg bent geholpen door John en Dennis. Het is inderdaad en best krappe overstap, omdat je ook nog een stukje moet lopen. Om reizigers geen 'valse' hoop te geven staat deze ook niet in de reisplanner. Je kan het natuurlijk wel proberen om de overstap te halen. Dan is het, zoals Dennis aangeeft, beter om zelf beide trajecten afzonderlijk op te zoeken. De tip die Dennis geeft ga ik even meenemen en leg ik bij de juiste afdeling neer. Wellicht is dat wel iets voor de toekomst!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Blijkbaar wordt uitgegaan van een overstaptijd van minimaal 5 minuten, bij 17:30 is het 4 minuten.

De reisplanner trekt ergens een grens, waardoor soms overstapmogelijkheden die misschien nog net te halen zijn als je snel bent, worden weggelaten.

Het zou eigenlijk wel handig zijn als die ook vermeld zouden worden, maar dan met een indicatie dat de overstap krap is, wat ook zou betekenen dat deze overstapmogelijkheden voor vertragingsvergoeding niet meetellen.

Nu moet je om deze krappe overstapmogelijkheden te ontdekken de deeltrajecten afzonderlijk in de reisplanner opzoeken.
Reputatie 4
Badge
Ik denk dat het in het algemeen - maar zeker in de huidige toestand van Utrecht Centraal - beter is om reizigers geen krappe marges voor overstappen aan te bieden. Dat leidt uiteindelijk toch vooral tot gefrustreerde mensen, als ze alsnog de beoogde trein voor hun neus zien wegrijden. Het levert ook, zoals Dennis al signaleert, onduidelijkheid op over welke reizen wel en niet recht geven op vertragingsvergoeding.

De trein naar Houten vertrekt in Utrecht bovendien vaak ver op spoor 18b of 19b.Dan heb je die tijd wel nodig. Zeker als er net een propvolle trein uit die richting is aangekomen en je je door de tegengestelde reizigersstroom moet worstelen.
Welkom op het NS serviceforum Hans! Leuk dat je het hebt gevonden. Ik zie dat je al goed op weg bent geholpen door John en Dennis. Het is inderdaad en best krappe overstap, omdat je ook nog een stukje moet lopen. Om reizigers geen 'valse' hoop te geven staat deze ook niet in de reisplanner. Je kan het natuurlijk wel proberen om de overstap te halen. Dan is het, zoals Dennis aangeeft, beter om zelf beide trajecten afzonderlijk op te zoeken. De tip die Dennis geeft ga ik even meenemen en leg ik bij de juiste afdeling neer. Wellicht is dat wel iets voor de toekomst!

Reageer