beantwoord

Waarom zijn de prijzen van trein en tram enzo ineens drie keer zo duur richting amsterdam?

• 18 oktober 2016
  • 18 reacties
  • 414 Bekeken

Ik wil morge met de trein naar amsterdam en er stond vanmiddag nog dat de heenrijs 9€ nogwat was. Toen ik net keek was het 31€!!!!!!! Ik vind dit echt belachelijk veel en onacceptabel. Ik hoop dat NS dit heel snel gaat veranderen en anders een hele goede reden voor dit achtelijke bedrag moet hebben want ik vind dit echt niet kunnen!!!
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 19 oktober 2016, 08:40

Dit moet een bug zijn in de prijsberekening van 9292ov. Ik zie inderdaad ook prijzen van rond de € 27,-. Als je klikt op 'bekijk korting en details' (onder de weergegeven prijs) dan zie je dat voor de treinreis Sassenheim-Amsterdam onterecht € 26,- berekend wordt. In werkelijkheid is dat gelukkig niet zó duur.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat kan niet kloppen.
Van waar wil je reizen? En waar zag je die prijzen staan?
Vanaf sassenheim en het staat in de app NS reisplanner
Reputatie 7
Badge +3
Die app heb ik niet, maar in de online reisplanner kost een enkele reis Sassenheim - Amsterdam Centraal € 7,70.
Reputatie 7
Badge +3
Mijn app geeft ook €7.70. Wat voor soort kaartje wil je kopen? Enkele reis, retour of iets speciaals?
Reputatie 3
Badge
Zojuist opgezocht in de app. Zie bijlage.
Prijs is 7,70.

Dus zelfs geen 9 euro nog wat (tenzij er nog aanvullend bus/tramvervoer bij komt).
Het probleem is dat ik niet naar centraal moet... als je de reis via nieuw vennep naar raadhuisstraat 49 plant geeft ie aan dat het 31,91 kost
Ook zonder via station geeft hij een hoge prijs aan, wellicht een bug ?

Bij de ritten van vannacht geeft hij prijs onbekend aan. Daarna boven 27 euro van Sassenheim naar Raadhuisstraat 49 Amsterdam
Ja dan geeft ie 27€ nogwat aan
Ik heb idd ook andere tijdstippen (nogsteeds 31,91) en andere richtingen ( prijs onbekent) geprobeerd,
Reputatie 6
Badge +1
Dit moet een bug zijn in de prijsberekening van 9292ov. Ik zie inderdaad ook prijzen van rond de € 27,-. Als je klikt op 'bekijk korting en details' (onder de weergegeven prijs) dan zie je dat voor de treinreis Sassenheim-Amsterdam onterecht € 26,- berekend wordt. In werkelijkheid is dat gelukkig niet zó duur.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb op 9292 een melding gemaakt van deze bug.
Reputatie 3
Badge
Dat is inderdaad heel maf. Lijkt te zitten in de prijsberekening van Sassenheim-Amsterdam Centraal.
Ook Hoofddorp-Amsterdam Centraal gaat fout.
Schiphol-Amsterdam Centraal gaat weer goed.
Reputatie 6
Badge +2
Voor de trein t/m 23 TE € 4,80, daarboven € 26, zo te zien.
Daar moet NS toch ook achterheen lijkt me ? Het staat wel zo in hun reisplanner, waarmee je kaartjes kan kopen die dus te duur zijn.
Reputatie 6
Badge +2
Het is opgelost, zie ook https://forum.ns.nl/nsnl-51/waarom-kost-de-enkele-reis-schiphol-duiven-9292-26-ns-1859-28502.
Maar daar staat dat het advies is om je aan de prijzen van ns.nl te houden, maar die foutmelding was net zo goed te zien in de NS reisplanner. Die is gebaseerd op 9292ov begrijp ik dus ?

Maar dan was het advies niet goed in dat andere topic.
Reputatie 3
Badge
Maar daar staat dat het advies is om je aan de prijzen van ns.nl te houden, maar die foutmelding was net zo goed te zien in de NS reisplanner. Die is gebaseerd op 9292ov begrijp ik dus ?

Maar dan was het advies niet goed in dat andere topic.

Nee, de prijs die NS gaf voor de TREINreis was correct. Maar zodra je het met aansluitend vervoer combineerde, haalt ook de NS-planner kennelijk zijn data (inclusief de prijzen van de treinreis) bij 9292 op, en daar ging het mis. Het juiste advies zou zijn geweest: bepaal de prijs van het treingedeelte aan de hand van de NS-planner.

Als mijn veronderstelling klopt is dat trouwens een rare gang van zaken. Het ligt toch veel meer voor de hand dat 9292 zijn info ophaalt bij de bron, en zolang de bron klopt moet ook 9292 correct zijn. Nu ziet het er juist naar uit dat NS zijn eigen info in verminkte vorm heeft teruggehaald van 9292...
Reputatie 1
misschien is het verschil wel de prijs voor de taxi...

Reageer