beantwoord

Waarom zijn er geen dagkaarten meer te koop?

• 22 februari 2020
  • 6 reacties
  • 207 Bekeken

Ik en mijn maten gingen in 2019 maandelijks touren door heel heel Nederland met speciale deals die voor een mooi prijsje rond de 20 euro ons een mooie dag bezorgden, alleen nu valt het ons op dat die dingen nergens meer te verkrijgen zijn >:|

Hoe komt dit?

icon

Beste antwoord door MoDe 23 februari 2020, 11:36

Spoordeelwinkel heeft vaak acties zoals goedkoop reizen naar bepaalde steden. Soms zijn er ook goedkope dagkaartjes te koop voor € 19,-.

Deze week en volgende week, dus t/m zondag 1 maart heeft Kruidvat ook goedkope dagkaarten te koop. Te gebruiken t/m maandag 13 april, 2e Paasdag.

Spoordeelwinkel en Kruidvat verkopen de laatste tijd alleen nog dagretours voor de prijs van de vroegere dagkaarten. De dagretours van het Kruidvat zijn ook nog eens alleen geldig in de daluren, met de dagretours van de Spoordeelwinkel mag je vaak nog wel in de middagspits reizen.

Dat dit een verslechtering is voor hen die weinig reizen is een feit. Daarin tegen heeft NS met Flex een product ontwikkeld waarbij je voor weinig geld een maandabonnement kunt nemen. Voor de prijs van 2 Kruidvat dalurenretours kun je met weekendvrij 4 tot 5 weekenden weg.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Waarschijnlijk omdat het prijsje iets te mooi was. Er zijn nu goedkope dagretours.

Reputatie 5
Badge

Er is nog wel steeds een dagkaart-zelfs met metrotrambus erbij, dus heel het OV in NL, maar die zijn wat prijziger. kan je gewoon uit de automaat halen, al is het nogal verstopt. Dus elke dag en zonder al die akties te moeten volgen. Heet HTT= Holland Travel Ticket, kost 41of42 eur als OP=OffPeak, ma-vr vanaf 9.00, za/zo hele dag (dus vanaf 0.01) en zoals de vele engelse afkortingen al doen vermoeden: vooral op de tourist gericht, en destijds door de 2e kamer afgedwongen. Er is ook een versie hele dag, maar dat is 61/62 eur. Een NS-treindagkaart is er ook, kost 2x MAX prijs enkel en is dus nu 54 eur.

ALS je vlak aan de Duitse grens woont: verleg je horizon en koop een Landesticket, geldt ook in bijna alle bustram: Niedersachsen 24 eur (geldt al vanaf Hengelo), NRW 31 eur (geldt al vanaf Arnhem,Venlo,Nijmegen/bus,Heerlen,Enschede. Nog voordeliger pp als je met kleine groep reist.

OF; neem FLEX weekendvrij-31 of 32 eur voor 1 maand, kan je na 30 dgn weer aan/afzetten, dus evenduur als 2 van die kaartjes maar je mag wel elke za/zo, dus tot 10x in 1 maand aan toe, reizen naar hartelust.

Met die oude stijl kaartjes waren 2 big problems (die ieder met wat nadenken zelf ook wel kan bedenken):

doorverkoop aan anderen als de reis gedaan was. heb ze vaak genoeg zien staan in bvb Groningen. Val ik zelf niet over, maar oma NS wel heel erg, en ook sommige forumveeldeelnemers

vooral bij KrVat: door dommigheid van het superjonge, dus onervaren kassapersoneel: kaartjes werden al ontwaard door de kassaplaat, zodat heel veel gedonder met niet werken erna. Maar ook voorraadbeheer/diefstal, nu is dat door centrale uitgifte van codes op de bon via kassasysteem dat verholpen.

Reputatie 1

Spoordeelwinkel heeft vaak acties zoals goedkoop reizen naar bepaalde steden. Soms zijn er ook goedkope dagkaartjes te koop voor € 19,-.

Deze week en volgende week, dus t/m zondag 1 maart heeft Kruidvat ook goedkope dagkaarten te koop. Te gebruiken t/m maandag 13 april, 2e Paasdag.

Reputatie 7
Badge +3

Zowel de Spoordeelwinkel kaartjes als die van het Kruidvat zijn Dagretours en geen Dagkaarten. Je kunt dus alleen van A naar B en terug (eventueel onderweg op de route uitstappen) en niet meer kris-kras door het land.

Reputatie 7
Badge +3

Spoordeelwinkel en Kruidvat verkopen de laatste tijd alleen nog dagretours voor de prijs van de vroegere dagkaarten. De dagretours van het Kruidvat zijn ook nog eens alleen geldig in de daluren, met de dagretours van de Spoordeelwinkel mag je vaak nog wel in de middagspits reizen.

Dat dit een verslechtering is voor hen die weinig reizen is een feit. Daarin tegen heeft NS met Flex een product ontwikkeld waarbij je voor weinig geld een maandabonnement kunt nemen. Voor de prijs van 2 Kruidvat dalurenretours kun je met weekendvrij 4 tot 5 weekenden weg.

Reputatie 1

Dit was mij de laatste keren ook opgevallen. Rondreizen was vroeger dus mogelijk maar nu dus helaas niet meer. Erg jammer. Ik vond het vaak leuk om als ik nog genoeg tijd heb na mijn bezoek op bestemming (B) nog even naar een tweede bestemming te reizen voordat ik naar huis ga (Vertrekpunt).

Het antwoord van Mode, gebruiksvoorwaarden was ik vergeten toe te voegen.

Reageer