beantwoord

Wanneer een jongeren dagkaart te kopen

• 3 april 2021
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

Is het ook mogelijk dat je een jongeren dagkaart ook ter plekke in de trein mag kopen als je gecontroleerd wordt of niet je je dagkaart van te voren al gekocht hebben?

icon

Beste antwoord door Tochjo 3 april 2021, 08:33

Het is niet mogelijk in de trein een vervoerbewijs te kopen. Of eigenlijk: het kan wel, maar dan betaalt u 50 euro extra.

De regel is dat u een geldig vervoerbewijs moet hebben voordat u de trein instapt, en op een station met poortjes moet u al een geldig vervoerbewijs hebben zodra u de poortjes passeert.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Het is niet mogelijk in de trein een vervoerbewijs te kopen. Of eigenlijk: het kan wel, maar dan betaalt u 50 euro extra.

De regel is dat u een geldig vervoerbewijs moet hebben voordat u de trein instapt, en op een station met poortjes moet u al een geldig vervoerbewijs hebben zodra u de poortjes passeert.

Reputatie 7
Badge +3

Bij e-tickets wordt er zover ik weet ook gekeken naar de tijd van aankoop, en die tijd moet zijn voor je in de trein stapt. Zie bv ook een antwoord in een ander topic van een conducteur.

Reputatie 7
Badge +3

Als ik het goed begrijp wil je alleen voor jouw treinreis gaan betalen wanneer je gecontroleerd wordt.

Zo werkt dat niet. Je moet voor het instappen een geldig vervoersbewijs hebben. Heb je deze bij controle niet, dan betaal je de normale ritprijs + verhoging van €50. Jongerenkaartjes zijn alleen via de app te koop. Niet bij loket, in automaat of bij de conducteur.

Reputatie 6

Wat is er nou zo moeilijk aan om van te voren je plaatsbewijs te kopen. Of wil @Geert Bijkerk bewust zwartrijden? Voor die miezerige zeven en halve eurietjes?

Badge +3

Een (voltarief enkele reis) kaartje kopen bij de conducteur is prima mogelijk, maar dat kost je alleen €50 extra tegenwoordig. Voorheen was dat wat minder -ik meen €35- en heel vroeger (gulden tijdperk) was het ƒ 2,50 en later ƒ 3,50.

Actiekaartjes worden niet in de trein verkocht, en het Jongerenticket dus niet eens als e-ticket, alleen in de NS app te krijgen.

Reageer