beantwoord

Wanneer stopzetten Studentenreisproduct?

• 2 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 587 Bekeken

Op 14 juli heb ik mijn bachelor gehaald en ik ga komend jaar geen vervolgopleiding doen.
Mijn examendatum is dus 14 juli, maar ik word pas per 31 augustus uitgeschreven bij de Universiteit.
Nu is mijn vraag, heb ik in augustus wel of geen recht op mijn studenten OV??
Oftewel, moet ik het voor 7 augustus stopzetten, of kan het begin september nog.
Ik kan dit nergens vinden.

Met vriendelijke groeten,

Aniek
icon

Beste antwoord door Miriam NS 2 augustus 2017, 20:13

Hoi Aniek94, welkom op ons Serviceforum! Gefeliciteerd met je bachelor 🙂 Het studentenreisproduct is niet van NS, maar van de DUO. Het is dan ook lastig voor mij om je hierin van een reactie te voorzien. Uit ervaring weet ik dat wat Tamzin aangeeft correct is, maar je zou dit voor de zekerheid even bij de DUO na kunnen gaan.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het gaat er om wanneer je studiefinanciering stopt.
Hoi Aniek94, welkom op ons Serviceforum! Gefeliciteerd met je bachelor 🙂 Het studentenreisproduct is niet van NS, maar van de DUO. Het is dan ook lastig voor mij om je hierin van een reactie te voorzien. Uit ervaring weet ik dat wat Tamzin aangeeft correct is, maar je zou dit voor de zekerheid even bij de DUO na kunnen gaan.
Badge +3
Als het goed is krijg je tijdig bericht van DUO per wanneer je het moet stopzetten. Neem aan dat je deze info kent omdat je 7 augustus noemt?
Bedankt voor de reacties. Ik ben er ondertussen achter dat ik recht heb op OV en studiefinanciering tot en met de maand waarin ik word uitgeschreven bij de universiteit. Wanneer dat gebeurt is nog een raadsel, maar daarvoor moet ik inderdaad bij andere instanties zijn.
Fijn dat je iets meer duidelijkheid hebt Aniek. Succes met de zoektocht verder!
Badge +3
Als het een week-abonnement was dan reis je op dit moment al niet meer gratis, toch?

Dan zou je alvast het studentenproduct kunnnen stoppen, en het eerste jaar gratis Dal Voordeel aanvragen met een exstudent code. Kom je tegen 6 september ook niet in de problemen, mocht het beƫindigen mis gaan..

Reageer