beantwoord

Wat kost een retour, 1e of 2e klas, Uitgeest - Nieuweschans

• 9 april 2015
  • 7 reacties
  • 826 Bekeken

Ik wil even een aantal bedragen op papier hebben. Makkelijk. 1e klas, 2e, enkele, retour, en met de 40% korting uiteraard. Nieuweschans? Daar kan NS me geen prijs over geven, stukje gaat niet met NS maar met wie daar nu rijdt. Maar dan moet ik op ... klikken. En daar kan ik opgeven dat ik zo'n kaartje kopen wil. Klik op volle prijs, eh, ik wil met 40% korting. Moet ik dan gewoon de volle prijs nemen en daar 60% van nemen? Vraag: stel dat ik die kaart zou willen kopen, dan kan dat dus niet, er is geen kaart met korting te kopen voor zover ik het kan zien. Raar hoor.
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 april 2015, 20:09

In dat geval:

Enkele reis 2e: €25,80
Enkele reis 2e - 40%: €15.40
Enkele reis 1e: €44.00
Enkele reis 1e -40%: €26,30

Een retourtje kost in principe tweemaal zoveel als een enkeltje. Echter wordt op de terugweg eerst met Arriva gereisd, waardoor de terugweg tot 30 cent goedkoper is.
Bekijk origineel

7 reacties

Dat soort informatie kun je heel eenvoudig zelf opzoeken via www.ns.nl Ook nu op een deel van het traject wordt gereden met Arriva. Ik begrijp het probleem absoluut niet.

Als je met korting wilt reizen, moet je op saldo reizen met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat dat recht geeft op die korting.
Bij mij verdwijnt de prijsopgave voor dit traject zodra ik wissel van reismogelijkheid (tijdstip). In plaats daarvan komt dan inderdaad de mededeling dat geen prijs getoond kan worden. Ik sluit niet uit dat het met een andere browser o.i.d. bij de eerste reismogelijkheid ook al niet getoond wordt.
In dat geval:

Enkele reis 2e: €25,80
Enkele reis 2e - 40%: €15.40
Enkele reis 1e: €44.00
Enkele reis 1e -40%: €26,30

Een retourtje kost in principe tweemaal zoveel als een enkeltje. Echter wordt op de terugweg eerst met Arriva gereisd, waardoor de terugweg tot 30 cent goedkoper is.
Natuurlijk kan ik gewoon inchecken en uitchecken, ik wil gewoon van tevoren weten wat deze reis kost. Of het zinvol is een dagkaart te nemen of niet. Die info kan ik niet krijgen op ns.nl. Toets in op ns.nl uitgeest - nieuweschans en je krijgt... en je krijgt, onvoorstelbaar, de prijs! Ik kreeg eerst het bericht: 'wij kunnen u geen informatie geven over de prijs, klik op...' en dan begint het gedonder. Blijkbaar was dat een ns.nl bugje.
Nou, voortaan eerst een koppie thee doen en opnieuw proberen.... bedankt voor je moeite
Natuurlijk kan ik gewoon inchecken en uitchecken, ik wil gewoon van tevoren weten wat deze reis kost. Of het zinvol is een dagkaart te nemen of niet. Die info kan ik niet krijgen op ns.nl. Toets in op ns.nl uitgeest - nieuweschans en je krijgt... en je krijgt, onvoorstelbaar, de prijs! Ik kreeg eerst het bericht: 'wij kunnen u geen informatie geven over de prijs, klik op...' en dan begint het gedonder. Blijkbaar was dat een ns.nl bugje.
Nou, voortaan eerst een koppie thee doen en opnieuw proberen.... bedankt voor je moeite
Vanaf maandag verkoopt Blokker weer ns dal vrij dagkaarten 2e klasse. Uiteraard is hij geldig bij Arriva treinen. Tenzij u voor maandag wilt vertrekken dan is het idd duurder, omdat de Blokker dagkaarten nog niet op de markt zijn.
He, geweldig, bedankt, dat scheelt inderdaad heel veel.
😉
Reputatie 6
Badge +1
Ik wil even een aantal bedragen op papier hebben. Makkelijk. 1e klas, 2e, enkele, retour, en met de 40% korting uiteraard. Nieuweschans? Daar kan NS me geen prijs over geven, stukje gaat niet met NS maar met wie daar nu rijdt. Maar dan moet ik op ... klikken. En daar kan ik opgeven dat ik zo'n kaartje kopen wil. Klik op volle prijs, eh, ik wil met 40% korting. Moet ik dan gewoon de volle prijs nemen en daar 60% van nemen? Vraag: stel dat ik die kaart zou willen kopen, dan kan dat dus niet, er is geen kaart met korting te kopen voor zover ik het kan zien. Raar hoor.

Mocht u de volgende keer problemen hebben met de NS-site, 9292ov.nl geeft ook prijzen weer bij hun reisadviezen, ook met 40% korting. En dat blijft wel werken bij meerdere vervoerders.

Reageer