beantwoord

Wat moet je invullen op het E-Ticket?

• 7 juli 2014
  • 5 reacties
  • 906 Bekeken

Is het voldoende dat op een e-ticket je voorletter(s), achternaam en geboortedatum staan?
icon

Beste antwoord door Thom 7 juli 2014, 11:09

De gegevens die u invult, moeten overeenkomen met uw identiteitsbewijs en voor de persoonsgegevens kan dit wel. De reisdatum, vertrekplaats en bestemming moet u wel invoeren. U moet echter alle noodzakelijke velden verder wel invullen. Bedenk dat een e-ticket alleen geldig is als u uw identiteit kunt aantonen en u moet dus een ID-kaart, paspoort of aanverwant bij zich hebben. Als u een eventuele korting heeft ingevuld, moet u die kunnen aantonen met de kaart die u recht geeft op die korting.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De gegevens die u invult, moeten overeenkomen met uw identiteitsbewijs en voor de persoonsgegevens kan dit wel. De reisdatum, vertrekplaats en bestemming moet u wel invoeren. U moet echter alle noodzakelijke velden verder wel invullen. Bedenk dat een e-ticket alleen geldig is als u uw identiteit kunt aantonen en u moet dus een ID-kaart, paspoort of aanverwant bij zich hebben. Als u een eventuele korting heeft ingevuld, moet u die kunnen aantonen met de kaart die u recht geeft op die korting.
De gegevens die u invult moeten overeenkomen met uw identiteitsbewijs en voor de persoonsgegevens kan dit wel. U moet echter alle noodzakelijke velden verder wel invullen.

De reisdatum enzo is ingevuld, het gaat mij echt om of de voorletter alleen voldoende is
Reputatie 7
Badge +4
Volgens het internetformulier moet u uw voornaam invullen. Als de overige gegevens kloppen, zal alleen het invullen van uw voorletter echt geen probleem zijn. De conducteur controleert alleen of u het echt bent en dat is daarmee voldoende aangetoond. De gegevens van uw ID-kaart of aanverwant komen overeen met het e-ticket. Het enige doel van de controle is dat de persoonsgegevens overeenkomen en dat is bij u het geval. U loopt geen enkel risico.
De gegevens die u invult moeten overeenkomen met uw identiteitsbewijs en voor de persoonsgegevens kan dit wel. U moet echter alle noodzakelijke velden verder wel invullen.

De reisdatum enzo is ingevuld, het gaat mij echt om of de voorletter alleen voldoende is

Zoals Thom al aangeeft moeten de gegevens op het e-ticket overeenkomen met de gegevens op uw ID-kaart of paspoort.
Het volstaat in dat geval om van alle voornamen gewoon de eerste letter op het e-ticket te plaatsen.
Voor "Maria Johanna Magdalena" zou u dus kunnen volstaan met het invullen van: M.J.M.
Ik zie dat Thom en Hertog je inmiddels van een juist antwoord hebben voorzien. Op je e-ticket moet je je voorletters, achternaam en geboortedatum invullen. Alvast een goede NS reis gewenst!

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige producten'.

Reageer