beantwoord

Weekend studentenreisproduct geen korting doordeweeks

• 16 november 2019
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Ik heb een studentenreisproduct dat ik in het weekend gratis kan reizen, maar ik heb problemen met de korting die ik zou moeten krijgen doordeweeks.

3 weken geleden wou ik vrijdagochtend na 9 uur met de bus waar mijn ov werd geweigerd waardoor ik een kaartje moest kopen voor vol tarief. Vlak daarvoor zat ik in een andere bus waar alles goed ging, maar ik vermoed dat ik geen korting heb gehad op dit traject. Van de week ging ik op donderdag weer met de trein en vervolgens met de bus maar heb weer gewoon vol tarief moeten betalen (zowel in trein als in de bus). Ik wil graag me geld terug maar ik heb geen idee waar ik terecht moet. 

Gr. K. Dalstra 

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 november 2019, 09:44

Ik heb na 9 uur sochtends gereisd zoals ik had vermeld.

U hebt dat alleen vermeld over de busreis waarbij uw OV-chipkaart geweigerd werd, niet over de andere reizen. U zou contact op kunnen nemen met de busmaatschappij, om te kijken of zij het prijsverschil voor die reis willen vergoeden, ook al bent u zelf verantwoordelijk voor het vooraf laden van voldoende saldo.

Als u geen korting krijgt op reizen na 9.00 uur, dan moet u contact opnemen met DUO om te kijken waar het misgaat. Dat gaat het snelst telefonisch, via nummer 0900-0980 en dan optie 2 in het keuzemenu. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur.

U kunt overigens een account aanmaken op www.ov-chipkaart.nl om daar uw reishistorie te zien. U kunt dan zelf nagaan welke prijs er voor de reizen in rekening gebracht is en of dat inderdaad vol tarief was.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Hebt u voor de reizen waarvoor u vol tarief betaalde, ingecheckt voor 9.00 uur? De weekendvariant van het studentenreisproduct geeft geen recht op korting op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag voor 9.00 uur 's ochtends.

Dat uw OV-chipkaart werd geweigerd in de bus op vrijdag, komt wellicht omdat er te weinig saldo op de kaart stond.

Het kan zijn dat ik toen te weinig saldo had maar kan ik dan niet geld terug vragen omdat ik nu veel te veel heb moeten betalen? 

Gr. K. Dalstra 

Badge +3

U hebt dat alleen vermeld over de busreis waarbij uw OV-chipkaart geweigerd werd, niet over de andere reizen. U zou contact op kunnen nemen met de busmaatschappij, om te kijken of zij het prijsverschil voor die reis willen vergoeden, ook al bent u zelf verantwoordelijk voor het vooraf laden van voldoende saldo.

Als u geen korting krijgt op reizen na 9.00 uur, dan moet u contact opnemen met DUO om te kijken waar het misgaat. Dat gaat het snelst telefonisch, via nummer 0900-0980 en dan optie 2 in het keuzemenu. Dit nummer is bereikbaar op werkdagen van 7.00 tot 21.30 uur, op zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur.

U kunt overigens een account aanmaken op www.ov-chipkaart.nl om daar uw reishistorie te zien. U kunt dan zelf nagaan welke prijs er voor de reizen in rekening gebracht is en of dat inderdaad vol tarief was.

Reputatie 7
Badge +3

Er is een verschil tussen na 9 uur reizen en voor 9 uur inchecken. De incheck tijd is bepalend of u met korting reist.

Kijk eerst uw reisgeschiedenis na. Klopt het niet neem dan contact op Duo. Saldo tekort kunt u oplossen door automatisch opwaarderen aan te zetten via www.ov-chipkaart.nl

Reageer