beantwoord

Weekend vrij 1e Klas, doordeweeks 2e klas reizen?

• 25 januari 2018
  • 1 reactie
  • 449 Bekeken

Hallo,

Ik heb een weekend vrij 1e klas abonnement en reis hierdoor standaard ook 1e klas doordeweeks. Ik weet dat het mogelijk is per dag een klassewissel te doen, maar omdat dit een vrij omslachtige handeling is vroeg ik mij af of ik het reizen op saldo standaard naar 2e klas kan krijgen.
Reden hiervoor is dat ik in het weekend veel lange afstanden reis, waarbij 1e klas reizen dus een stuk prettiger is. Echter doordeweeks gebruik ik het OV enkel voor een traject van 6 minuten, wat mij de meerprijs voor 1e klas niet waard is. Graag zou ik dus doordeweeks 2e klas reizen.
Het antwoord lijkt nergens te staan, vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Ik hoor graag van jullie!
icon

Beste antwoord door Thom 25 januari 2018, 12:31

Het is wel eens eerder aan de orde geweest, maar het kan niet. Een simpele oplossing is een tweede kaart te nemen met een Dalvoordeelabonnement tweede klas. Zo niet,dan moet u klassewissel doen. NS zal het niet veranderen, de kaart is bedoeld om mensen tot eerste klas reizen te verleiden.
Weekendvrij kost zo weinig dat u met een extra abonnement nog niet bekocht bent. Het is toegestaan twee kaarten te bezitten.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Het is wel eens eerder aan de orde geweest, maar het kan niet. Een simpele oplossing is een tweede kaart te nemen met een Dalvoordeelabonnement tweede klas. Zo niet,dan moet u klassewissel doen. NS zal het niet veranderen, de kaart is bedoeld om mensen tot eerste klas reizen te verleiden.
Weekendvrij kost zo weinig dat u met een extra abonnement nog niet bekocht bent. Het is toegestaan twee kaarten te bezitten.

Reageer