beantwoord

Weekend vrij slimmere optie dan actie van de dag kaartjes?

Hallo,
Mijn zoon reist 2 keer per maand van Eindhoven naar Alkmaar en daarnaast ook nog (wisselend) ongeveer 2 keer per maand naar andere delen van Nederland(meestal Beesd). De heen en terug reis is altijd op de dag erna, dus hij kan geen retourticktets van bv het Kruidvat kopen. Nu heb ik op het moment actie van de dag -enkele reis- kaartjes gekocht die 12 euro per stuk kosten. Daarmee dacht ik het goedkoopst uit te zijn, een reis zonder korting naar Alkmaar is veel duurder. Nu is hij dus per weekend 24 euro kwijt voor de trein. Nu lees ik dat er iets bestaat als weekend vrij reizen van NSFLEX voor 31 euro per maand. Kan hij daar dus echt mee reizen waarheen hij wil, ook meerdere keren op een dag? Dit zou dan natuurlijk nog veeel goedkoper zijn per maand! Ik kan het me bijna niet voorstellen, dit is nl wel erg goedkoop.
Het enige is dat het alleen voor de daluren is maar dan zou ik nog de optie kunnen overwegen om voor de vrijdag(dan vertrekt hij meestal een uur eerder) een actiekaartje kunnen kopen, dan is hij nog steeds goedkoper uit. Die vrijdag zou dan 2 keer per maand voorvallen, dan vertrekt hij nl iets eerder
icon

Beste antwoord door bryan 7 november 2018, 12:33

Welkom @Angelique67 !

Met (Flex) Weekendvrij kan je zoon vanaf vrijdag 18.30 uur tot en met maandag 04.00 uur onbeperkt treinen in Nederland. (Thalys en Eurostar uitgezonderd?)

Voorwaarde voor Flex is wel dat je zoon meerderjarig is. Als hij dat niet is, zou je naar het traditionele Weekendvrij kunnen kijken. Hier zit hij dan wel een jaar aan vast, maar daarvoor krijgt hij buiten het weekend wel standaard 40% korting in de daluren (Bij Flex Weekendvrij is dit een extra optie die 3 euro kost)

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Welkom @Angelique67 !

Met (Flex) Weekendvrij kan je zoon vanaf vrijdag 18.30 uur tot en met maandag 04.00 uur onbeperkt treinen in Nederland. (Thalys en Eurostar uitgezonderd?)

Voorwaarde voor Flex is wel dat je zoon meerderjarig is. Als hij dat niet is, zou je naar het traditionele Weekendvrij kunnen kijken. Hier zit hij dan wel een jaar aan vast, maar daarvoor krijgt hij buiten het weekend wel standaard 40% korting in de daluren (Bij Flex Weekendvrij is dit een extra optie die 3 euro kost)
Hallo Angelique67, welkom op onze Community!

Ik zie dat bryan je al van een reactie heeft voorzien. Heb je aan de hand hiervan nog vragen?
Bryan en Miriam: bedankt voor jullie antwoord. Het is dus mogelijk wat ik vroeg, zoon is inderdaad meerderjarig. Dat gaat een hoop schelen in kosten. Flex heeft de voorkeur omdat dat maandelijks opzegbaar is.

Jammer dat er geen leuke opties zijn voor trein en bus samen. Aansluitende bus is nu duurder dan trein

Reageer