beantwoord

wel of geen mobiele e ticket?

  • 4 July 2019
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

Goedenavond,

Mijn vrienden en ik willen morgen met een e ticket op vakantie met de trein.
We hebben een daluren groepsticket.

Alleen heb het kaartje bekeken en er staat op:
Dit is enkel afgedrukt geldig.
Maar als ik op de website kijk staat er bij dit is een mobiele e ticket.

Kan iemand vertellen of het nou wel of geen mobiele ticket is.

Groetjes.
icon

Beste antwoord door Rueben NS 4 July 2019, 20:09

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Nielsdk en welkom op onze Community!

Ik heb je topic verplaats naar de juist categorie zodat die beter gevonden kan worden.

En om antwoord op je vraag te geven, ja het is ook een mobiel ticket. Je kan het dus gerust in onze app laden.
Badge +3
Voorheen (tot november 2018) had je:
  • Mobiele tickets (laden in de NS app)
  • e-Tickets (uitprinten verplicht)
Maar tegenwoordig heet alles gewoon e-ticket en is het ook prima als je gewoon de PDF toont op een telefoon of tablet. Zorg voor voldoende helderheid van je scherm.

Onder de blokjescode in de PDF (die alle info bevat die een conducteur nodig heeft) staat soms nog wel de tekst 'Alleen geldig indien uitgeprint' (of iets van die strekking) maar dat is dus overbodig.

Er zijn ook nog (zeldzaam) tickets die je op elke (anonieme of persoonlijke) ov-chipkaart kunt laden, maar die optie had je dan bij het 'verzilveren' (datum kiezen) al moeten krijgen.

Dan moet het nummer van de ov-chipkaart ingevuld worden en moet je het ophalen bij een kaartautomaat of supermarkt, voordat je ermee op pad gaat. Bij groepstickets is dat geen optie.

Goede reis!

Reageer