beantwoord

wel of geen toeslag van Rotterdam - Schiphol studenten ov

• 4 december 2019
  • 4 reacties
  • 194 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

goededag,

ik heb een vraag ik moet binnen kort naar hoofddorp naar school en er gaat een IC direcht van rotterdam naar schiphol maar ik ben een student moet ik dan als nog elke keer 2,60 euro betalen als ik heen en weer moet ?

ik zie graag een reactie tegemoed

vrgr karan

icon

Beste antwoord door MoDe 4 december 2019, 18:19

Ook wanneer je een SRP hebt, moet je toeslag betalen.

Je kunt een speciaal toeslag abonnement aanschaffen als je veel van de IC direct gebruik gaat maken.

Voor een enkele keer per week kun je het beste toeslag laden op jouw Ov-chipkaart op het perron. Reis je in de daluren dan betaal je daltarief van €1,56. Daluren toeslag tickets zijn online niet te koop.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

En/of als je dat te veel vindt kan je natuurlijk gratis en ook voor niks met de gewone IC die via delft-Leiden rijdt en bijna overal stopt en er bijna 1 uur over doet. En als je toch gratis kan en je hebt wat tijd en vindt treintje rijden wel leuk, kan je varieren door wat andere routes uit te proberen, bvb via Utrecht. Of naar Alphen/Rijn en dan de snelle bus.

Badge

Hoi Karan, welkom op de NS Community. 

Ik zie dat je inmiddels voorzien bent van het juiste antwoord. Je kunt de toeslag inderdaad het beste bij een Toeslagzuil op het perron laden. Dat doe je enkel op je vertrekstation, op je eindbestemming check je alleen uit bij de daarvoor bestemde paaltjes of poortjes. De Toeslagzuil verrekent automatisch de dalurenkorting. 

Reputatie 7
Badge +3

Ook wanneer je een SRP hebt, moet je toeslag betalen.

Je kunt een speciaal toeslag abonnement aanschaffen als je veel van de IC direct gebruik gaat maken.

Voor een enkele keer per week kun je het beste toeslag laden op jouw Ov-chipkaart op het perron. Reis je in de daluren dan betaal je daltarief van €1,56. Daluren toeslag tickets zijn online niet te koop.

Reputatie 7

Ja als student ben je ook verplicht de toeslag te kopen.

Reageer