beantwoord

wel of niet in- en uitchecken?

• 16 juli 2019
  • 3 reacties
  • 194 Bekeken

Moet je met een e-ticket wel of niet uitchecken? En hoe zit het met overstappen?
icon

Beste antwoord door Momo 16 juli 2019, 16:21

Een e-ticket heeft geen chip zoals een OV-chipkaart waardoor je er niet kunt inchecken.
Met de code op je e-ticket kun je wel poortjes openen. Wanneer je overstapt en er staan geen poortjes kun je zo doorlopen. Staan er wel poortjes dan open je die met je e-ticket. Neem dan wel een poortje met het "scan ticket" symbool. Niet alle poortjes zijn geschikt voor e-tickets.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Een e-ticket heeft geen chip zoals een OV-chipkaart waardoor je er niet kunt inchecken.
Met de code op je e-ticket kun je wel poortjes openen. Wanneer je overstapt en er staan geen poortjes kun je zo doorlopen. Staan er wel poortjes dan open je die met je e-ticket. Neem dan wel een poortje met het "scan ticket" symbool. Niet alle poortjes zijn geschikt voor e-tickets.
Hoi Lotte.edelijn,

Ik heb je vraag even verplaats naar de juiste categorie zodat het wat makkelijker te vinden is. Tevens heb ik niks toe te voegen aan @Momo 's verhaal. Ik hoop dat je zo verder komt!

Bedankt!

Reageer