beantwoord

Welke stations hebben gesloten poortjes?

• 6 September 2014
  • 6 reacties
  • 3004 Bekeken

Hoi,

op zaterdag 8 november willen wij met een aantal groepen tieners van onze (landelijke) kerk een reis gaan maken door het hele land. Hierbij willen we langs verschillende steden. Bij elke stad willen we in de buurt van het station een spel doen.

Nou is het zo dat op sommige stations, met gesloten poortjes, je eerst moet uitchecken en daarna opnieuw moet inchecken. Als dit binnen 35 minuten gebeurt geldt het als 'verder reizen' en niet als een 'nieuwe reis', wat qua kosten nogal verschil maakt.

Daarom willen we graag weten welke stations op zaterdag 8 november gesloten poortjes hebben, zodat we bij dit station gaan zorgen voor een spel van maximaal 15 minuten.

Is hier een lijst van te vinden??

Alvast bedankt!
Gert Jan
icon

Beste antwoord door Hertog 6 September 2014, 10:42

Bekijk origineel

6 reacties

Woerden is momenteel het enige station waar alle poortjes definitief gesloten zijn.

Op deze pagina vind je meer informatie over poortjes in het algemeen en speciaal die 82 stations die voorzien zijn/worden van poortjes en in hoeverre de poortjes daar al gedeeltelijk gesloten zijn.
Niemand op dit aardse controleert of u langs een CICO loopt zonder in- of uit te checken of gewoon door een nog openstaand poortje zonder uw OV-chipkaart voor de kaartlezer te houden.

En of er nou poortjes zijn of slechts CICO's (paaltjes om in- en uit te checken) bij het onderbreken van een reis bent u volgens de voorwaarden verplicht om altijd uit te checken en bij het vervolgen van uw reis weer op nieuw in te checken.

U zou dat kunnen omzeilen door gebruik te maken van e-tickets of -omdat u met een groep reist - van een groepsretour .
Dat zijn papieren vervoerbewijzen waarmee u hiet hoeft in en uit te schecken. In voorkomende gevallen kunt u met de barcode op het vervoerbewijs het poortje gewoon openen (soort sleutelfunctie).

Juist omdat u met groepen reist zouden groepsretours misschien wel eens wat voordeliger kunnen uitpakken.
Woerden is momenteel het enige station waar alle poortjes definitief gesloten zijn.

Op deze pagina vind je meer informatie over poortjes in het algemeen en speciaal die 82 stations die voorzien zijn/worden van poortjes en in hoeverre de poortjes daar al gedeeltelijk gesloten zijn.
..

U zou dat kunnen omzeilen door gebruik te maken van e-tickets of -omdat u met een groep reist - van een groepsretour .

...

Bedankt, die pagina met info over poortjes is wat ik nodig had.

We kijken inderdaad ook naar de groepsretour, maar het nadeel daarvan is (voor zover ik weet) dat je geen 'via' stations op kunt geven en dus alleen in een rechte lijn van A naar B kan reizen. Wij willen juist de vrijheid om via C en D te reizen.
Overigens heeft u een aantal uur de tijd om een vergeten check-out te corrigeren. Mocht u vermoeden dat een spel, bij een station zonder gesloten poortjes, wel eens langer dan 35 minuten zou kunnen duren, dan zou u dus ook bij het verlaten van het station kunnen vergeten uit te checken om dit bij het weer betreden van het station alsnog te doen en vervolgens direct weer in te checken om uw reis te vervolgen.
Reputatie 6
Badge +2
Nou is het zo dat op sommige stations, met gesloten poortjes, je eerst moet uitchecken en daarna opnieuw moet inchecken. Als dit binnen 35 minuten gebeurt geldt het als 'verder reizen' en niet als een 'nieuwe reis', wat qua kosten nogal verschil maakt.

Daarom willen we graag weten welke stations op zaterdag 8 november gesloten poortjes hebben, zodat we bij dit station gaan zorgen voor een spel van maximaal 15 minuten.

De logica ontgaat me. Als je toch minder dan 35 minuten buiten blijft maakt het niet uit. Of is het op tijd terug door de poortjes zijn zelf een spelelement?
Reputatie 6
Badge +2
(..) je eerst moet uitchecken en daarna opnieuw moet inchecken. Als dit binnen 35 minuten gebeurt geldt het als 'verder reizen' en niet als een 'nieuwe reis', wat qua kosten nogal verschil maakt.
Inderdaad, je reist volgens mij zo de hele dag voor de maximale prijs van een enkele reis (al of niet met korting).
Beste Gertjan, Welkom op het NS Serviceforum. Wat leuk dat jullie zo'n uitje gaan maken. Ik zie dat de overige leden op het forum ook goed meedenken! Ik wil nog toevoegen dat er altijd een dagkaart kan worden aangeschaft, lees voor meer info: http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/index.html Daarnaast bieden we ook nog acties aan via www.spoordeelwinkel.nl.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Overige producten' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer